رشت /

آمادگی منطقه آزاد انزلی برای حضور تجار روسی

منطقه آزاد انزلی برای حضور تجار و بازرگانان روسی آمادگی کامل دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به کوتاه تر بودن مسیر کریدور شمال - جنوب در مقایسه با مسیرهای سنتی جا به جایی بار و مسافر و تاثیر آن بر کاهش هزینه های حمل و نقل ، خواستار تشکیل کارگروهی برای راه اندازی و فعال کردن کریدور شمال -جنوب شد.

رضا مسرور در دیدار استاندار آستراخان و هیات همراه از این منطقه ، معافیت مالیاتی بیست ساله، صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی تا 100 درصد، بخشودگی عوارض گمرکی و ثبت شرکت در یک روز را از مهمترین مزایای این منطقه برشمرد و تصریح کرد: تجار روسی می توانند از معافیت 90 روزه هزینه انبارداری، امکان ورود کالای همراه مسافر، تردد خودرو با پلاک منطقه آزاد استفاده کنند.
مسرور آزادراه تهران –قزوین- رشت - انزلی و فرودگاه بین المللی سردار جنگل، راه آهن قزوین - رشت - انزلی را مهم ترین زیر ساخت های این منطقه اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر900 شرکت در منطقه آزاد ثبت شده و 112 واحد صنعتی نیز در این منطقه فعال است.

منطقه آزاد انزلی یکی از مناطق آزاد هفت گانه ایران و تنها منطقه آزاد حاشیه دریای خزر است که سه هزار و 200 کیلومتر مربع مساحت دارد .

انتهای پیام /


برچسب ها: منطقه ، آزاد ، انزلی ، تجار ، روسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.