وزارت خارجه انگلیس:روسیه نگران برقراری دموکراسی در کشورهای همسایه است/ هیگ: افزايش تحريم‌ها عليه روسيه پاسخ درستی به اين کشور است

مقامات لندن روسیه را متهم کرده اند که نگران برقراری دموکراسی در کشورهای همسایه خود هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز: وزارت امور خارجه انگلیس روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: «رفتارهای روسیه نشان دهنده نگرانی این کشور از برقراری دموکراسی در کشورهای همسایه است.

در همین حال، "ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه انگلیس از قصد خود برای  سفر به چند کشور از جمله اوکراین و گرجستان خبر داد.

هیگ روسیه را متهم کرد که زنگ خطری برای اوکراین و کشورهای بالتیک است.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت :افزایش تحریم های اعمال شده علیه روسیه پاسخ درستی به ناکامی این کشور در اجرای توافقنامه ژنو است.

ویلیام هیگ گفت:افزایش دامنه تحریم های اعمال شده بر روسیه پاسخ درستی به ناکامی (این کشور) در اجرای توافقنامه ژنو و ادامه بی ثباتی در شرق اوکراین است.

وی گفت:آمریکا در دو ساعت گذشته از تحریم هفت مقام دولتی  دیگرروسیه از جمله دو عضو حلقه داخلی" ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور این کشور،هفده شرکت مرتبط با حلقه داخلی پوتین و محدودیت های اضافی بر سیزده شرکت از بین این شرکت ها  خبر داد.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت:همانطور که این تحولات نشان می دهد،روسیه تاکنون در حال پرداخت تاوان جدی برای اقدامات خود است و هر چه بیشتر استقلال و حاکمیت مستقل اوکراین را نقض کند،تاوان سنگین تری پرداخت خواهد کرد.

 هیگ گفت:در قرن بیست ویکم حمله و الحاق به زور بخشی از کشور همسایه با پشتوانه همه پرسی ساختگی و  استفاده از رزمایش نظامی و عوامل دیگر برای افزایش بی ثباتی و بی نظمی و تلاش برای برهم زدن انتخابات دموکراتیک نمی تواند مورد قبول باشد.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت:در توان روسیه است تا کمک کند راه‌های برای کاهش تنش ها در اوکراین پیدا شود و درهای دیپماسی کاملا باز باقی بماند. ما به گفتگو با روسیه ادامه می دهیم و از آن‌ها می‌خواهیم بدنبال کاهش تنش باشند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار