معاون بازرگانی و اقتصادی شرکت دخانیات ایران

سالانه 26 میلیارد نخ "سیگار" قاچاق می‌شود/کشف 3 تا 6 درصد از دخانیات "قاچاق"

افضلی با بیان اینکه سالانه 26 میلیارد نخ سیگار قاچاق می‌شود گفت: 3 تا 6 درصد دخانیات قاچاق سالانه کشف و معدوم می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سیاوش افضلی معاون بازرگانی و اقتصادی شرکت دخانیات ایران امروز در مراسم امحا 21 میلیون نخ سیگار قاچاق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز 21 هزار و 63 کارتن که شامل 21 میلیون نخ سیگار قاچاق است را امحا کردیم.
 
معاون بازرگانی و اقتصادی شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه این سیگارها از مواد اولیه غیراستاندارد مثل خاک کاغذ و خاک برگ تهیه شده‌‌اند گفت: اکثر این سیگارها از کشورهای حوزه خلیج‌فارس و مرزهای غربی قاچاق‌ شده‌اند که در کارگاه‌های غیربهداشتی تولید می‌شوند.
 
افضلی در خصوص کشفیات دخانیات قاچاق تصریح کرد: در یک ماهه اول کشفیات خوبی داشتیم و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال 93 در پی کاهش هر چه بیشتر میزان سیگارهای قاچاق در بازار خواهیم بود.
 
معاون بازرگانی و اقتصادی شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه سالانه 65 میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف می‌شود افزود: در حال حاضر 40 تا 45 درصد کالاهای دخانی قاچاق است یعنی نزدیک 26 میلیارد نخ سیگار غیربهداشتی و جعلی به مصرف داخلی می‌رسد.
 
وی ادامه داد: شرکت دخانیات با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سالانه 3 تا 6 درصد دخانیات قاچاق کشف و معدوم می‌کنند.
 
افضلی در خصوص تولید سالانه شرکت دخانیات نیز اظهار داشت: در سال 92 شرکت دخانیات ایران بیش از 19 میلیارد نخ سیگار تولید کرد که می‌تواند حدود 30 درصد از مصرف بازار را تعیین کند.
 
وی با اشاره به اینکه 30 هزار نفر از شرکت دخانیات ایران ارتزاق می‌کنند گفت: بر اساس سیاست‌گذاری‌ها، در سال جاری بیش از 30 درصد تولیدات این شرکت صادر خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سیگار ، قاچاق ، دخانیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار