شکرچی‌زاده خبرداد:

میزان تولید "سیمان" در کشور به مرز 75 میلیون تن در سال رسید/افزایش صنعتی سازی با اجرای بتن غلتکی

میزان تولید سیمان در کشور به 75 میلیون تن در سال رسیده در حالی که میزان مصرف 65 میلیون تن است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، شکرچی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس مرکز راه مسکن و شهرسازی با بیان اینکه اهمیت راه‌های دسترسی در اولویت برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است گفت: یکی از راه‌های توسعه یافته افزایش راه‌های دسترسی است که این امر در مدل‌های مختلف از سوی وزارت راه و شهرسازی اجرا می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: رویه‌های بتون غلتکی یکی از انواع بتن‌ها به شمار می‌رود که مورد نظر کارفرمایان، مشاوران و پیمانکاران است.
 
شکرچی‌زاده با اشاره به اینکه در گذشته قیر به صورت فراوان با قیمت اندک در دسترس بوده است گفت: به همین جهت ابتدا رویکرد قالب ساخت و سازها استفاده از رویه‌های آسفالتی بود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: در ایران به دلیل عدم توجه به کیفیت قیر به عنوان محصول جانبی تمامی رویه‌های آسفالتی با مشکل روبرو بود.
 
شکرچی‌زاده با بیان اینکه در سال‌های اخیر با گسترش دانش رویه‌های آسفالتی برداشته شد و در مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی نیز کارگروهی برای ارتقا نقش رویه‌های آسفالتی ایجاد شد.
 
وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر قیمت قیر افزایش قابل توجهی پیدا کرده است گفت: همین امر باعث شد راهکارهای دیگری غیر رویه‌های آسفالتی مورد توجه قرار گیرد.
 
وی در ادامه افزود: رویه‌های بتنی از دهه‌های 30 و 40 میلادی متداول شد، در کشورهای توسعه یافته و در دیگر کشورها جاده‌ها با رویه‌های بتنی ساخته شد.
 
این دانش در سطح بین‌المللی وجود دارد و در سال‌های اخیر در کشور ما توجه به رویه‌های بتنی افزایش یافت.
 
شکرچی‌زاده با بیان اینکه از لحاظ تولید سیمان وضعیت مطلوبی پیدا کرده‌ایم گفت: از لحاظ کمی تولید سیمان افزایش قابل توجهی پیدا کرده و از لحاظ کیفی در حد قابل قبولی قرار گرفته است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: میزان تولید سیمان در کشور ما 75 میلیون در سال است و نیاز واقعی ما 65 میلیون تن است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیح داد: افزایش قیمت قیر و تولید مازاد سیمان اگر مزیت‌های عمده‌ای نداشته باشد ولی تلاش می‌شود رویکرد معمول ما نسبت به دانش رویه‌های بتنی در کشور افزایش یابد.

***  میزان مصرف رویه های بتنی در 4 سال آینده به مرز 10 درصد می رسد


شکرچی‌زاده ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا 4 سال آینده میزان تولید رویه‌های بتنی به مرز 10 درصد برسد این در حالی است که میزان تولید رویه‌های بتنی در حال حاضر صفر درصد است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: با اجرای رویه‌های بتن غلتکی میزان صنعتی سازی در کشور افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمی‌توانیم از وضعیت کیفیت ساخت و ساز در مسکن مهر اطلاعات کافی دهیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: سیمان ، تولید ، بتن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار