مرحله نهایی سوپر لیگ بسکتبال

فینال هفت‌تایی برای کدام تیم خوش یمن است؟/هت‌تریک فینالی مهرام و پتروشیمی

سری فینال هفت مسابقه‌ای سوپر لیگ بسکتبال از فردا 11 اردیبهشت در ماهشهر آغاز می‌شود.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم‌های مهرام و پتروشیمی برای سومین بار در سه فصل اخیر، قهرمان سوپر لیگ بسکتبال را تعیین می‌کنند اما تجربه فینال هفت مسابقه‌ای برای اولین بار در این فصل به اجرا گذاشته شده و باید دید کدام یک از دو تیم که تجربه یک قهرمانی در سری پنج مسابقه‌ای دو فصل گذشته را داشته‌اند در سری هفت مسابقه‌ای موفق می‌شوند؟  
 
تیم پتروشیمی مانند سال قبل میزبان دو دیدار اول فینال است و با توجه به تجربه فصل قبل،  علاوه بر آمادگی فنی باید تمهیداتی نیز برای کنترل تماشاگران قبل از ورود به سالن داشته باشد.
 
 تیم مهرام که میزبان بازی‌های سوم و چهارم فینال است حتی در صورت به دست آوردن یک برد از دو دیدار ماهشهر سود زیادی کرده است در مقابل بهترین حالت برای پتروشیمی به دست آوردن دو برد از دو بازی اول است تا با خیال راحت راهی تهران شود. از طرفی پتروشیمی در صورت واگذار کردن احتمالی هر دو بازی ماهشهر به دردسر بزرگی خواهد افتاد. 
 
** اهمیت حیاتی دو ستاره مهرام
 
تیم پتروشیمی در طول فصل عادی لیگ دو بار مهرام را شکست داد که در هر دو  مسابقه هنوز خبری از حامد حدادی و صمد نیکخواه نبود در مقابل نماینده ماهشهر فینال غرب آسیا را با حضور دو بازیکن واگذار کرد به این ترتیب نقش حیاتی دو ستاره مهرام برای بازی‌های فینال غیر قابل انکار است در این میان مصدومیت صمد نیکخواه مهم‌ترین نگرانی مهرامی‌ها از مرحله پلی آف به بعد بوده است، اما هاشمی سرمربی مهرام در یکی از آخرین مصاحبه‌های خود تاکید کرد که نگران صمد نباشد. 
 
پتروشیمی در یک نیمه از دیدار فینال غرب آسیا نیز به خوبی موفق به مهار دو ستاره مهرام و گرفتن نتیجه شد همین نکته در سری فینال نیز می‌تواند مورد اتکای تیم ماهشهری باشد در مقابل بازیکنانی مثل ارسلان کاظمی و مهدی کامرانی در جریان فینال غرب آسیا عملکرد ضعیفی داشته و مصدومیت دو بازیکن نیز کاملا تیم را از کار انداخت به این ترتیب ضعیف عمل کردن بازیکنان اصلی و یا مصدومیت های پیش بینی نشده نیز می‌تواند نقطه ضعف تیم پتروشیمی باشد.
 
** دیدنی های فینال  
 
مصطفی هاشمی و مهران حاتمی سرمربیان دوتیم در تمام طول فصل رقابت با یکدیگر را نشان داده‌اند وحالا با رسیدن به فینال رقابت این دو اوج خواهد گرفت.

رویارویی مهدی کامرانی و حامد آفاق 2 بازیکن سابق مهرام با این تیم و به خصوص بازیکنانی مثل اوشین، صمد وحدادی از دیگر نقاط تماشایی سری فینال خواهد بود. 

ارسلان کاظمی که در فینال غرب آسیا مقابل ستاره‌های مهرام ناکارآمد نشان داد فرصت خوبی برای نشان دادن خود در فینال خواهد داشت، به خصوص که عملکرد نهایی ارسلان مورد توجه مطبوعات خارج از ایران نیز خواهد بود.

حامد حدادی ستاره تیم مهرام نیز مانند ارسلان با نیم نگاهی به پشت سرگذاشتن فینال ایران و پیوستن به یکی از تیم‌های NBA در این بازیها شرکت می‌کند. رقابت حدادی با سینانویچ 222 سانتیمتری از دیگر نکات ویژه فینال است. همچنین گیبسون یار خارجی دوم پتروشیمی طبق تعاریف در سری فینال دیدنی خواهد بود.

اما به جز بحث ستاره‌های تیم ملی رقابت بازیکنان جوان در حال رشدی مثل سجاد مشایخی و بهنام یخچالی نیز قابل پیگیری است. هر دو بازیکن تیم ملی جوانان که با وجود سن کم تجربه خوبی در سوپر لیگ به دست آورده‌اند شاید برای آخرین بار در این لیگ با عنوان "جوان" شناخته شده و از فصلهای بعد حساب ویژه تری روی آنها باز می‌شود.

** 11 داور مختلف در فینال

تنوع داوران فینال فصل قبل بسیارکم بود و کمیته داوران با انتقاداتی به خاطر تغییر ندادن داوران نیز روبرو شد اما رئیس کمیته داوران تأکید کرد: امسال 11 داور مختلف برای سری هفت مسابقه‌ای در نظرگرفته شده‌اند تا حرف و حدیثی نیز پیش نیاید.

از طرفی شنیده می شود امیر حسین صفر‌زاده داور بین المللی ایران که سال قبل تمام بازیهای فینال را سوت زد امسال در هیچ کدام از مسابقات فینال حضور ندارد.

** دیدار رده‌بندی در تهران

درهیاهوی شروع سری فینال، دیدار رده بندی دانشگاه آزاد و ذوب آهن چندان به چشم نمی‌آید اما این دو تیم نیز در سالن دانشگاه آزاد واحد تهران شمال برای مقام سومی لیگ بازی می‌کنند.

** برنامه بازیهای مرحله نهایی

پنجشنبه 11 اردیبهشت

پتروشیمی – مهرام؛ ساعت 15:30

دانشگاه آزاد- ذوب آهن ( دیدار رده بندی سومی) ساعت 16

جمعه 12 اردیبهشت
 
پتروشیمی – مهرام؛ ساعت 17

انتهای پیام/

برچسب ها: فینال ، کدام ، تیم ، خوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار