رئیس کمیته داوران فدراسیون بسکتبال:

11داور فینال امسال را قضاوت می‌کنند

رئیس کمیته داوران با اشاره به تنوع داوران امسال فینال لیگ گفت: 11نفر را به عنوان کاندیدا برای قضاوت هفت دیدار فینال درنظر گرفته‌ایم.

ورژ آبکاریان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در پاسخ به اینکه چندداور فینال امسال را قضاوت می‌کنند وآیا این داوران در سطح چنین مسابقه‌ای هستند؟ توضیح داد: برنامه هفت مسابقه احتمالی را براساس 11داور چیده‌ایم. مطمئن باشیدکه سطح داوری و قضاوت این نفرات هیچ مشکلی ندارد اما حاشیه‌هایی در برخی مسابقات به وجود می آید که برای داوری با تجربه کمتر مشکل ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: نحوه برخورد با بحرانها تنها نگرانی موجود خواهد بود که در صورت داشتن ناظر قوی تا حدود زیادی این مشکل برطرف خواهد شد. برای دو دیدار اول رضا مشحون و هروس آوانسیان را به عنوان نماینده فدراسیون وناظر درنظر گرفته‌ایم که سنگین‌ترین وزنه نظارت را تشکیل خواهند داد. در این میان مسئله داخل زمین می‌ماند که اگر دوتیم بازی خود را انجام دهند مشکلی نخواهد بود.

آبکاریان اعتقاد دارد باید با کارجمعی رسانه‌ها، مسئولان کمیته داوران و فدراسیون که تیم نظارتی را انتخاب می‌کنند باید همه به این نتیجه برسند که داوران طرف هیچ کس نیستند مانند دیدار هفته قبل دانشگاه آزاد و مهرام که قضاوت بی‌طرفانه‌ای داشت و تیمها هم کار خود را انجام دادند.

وی اضافه کرد: فینال 4 از 7 تعداد بازیهای زیادی دارد و به همین دلیل تیمها هم در بازیهای اول نگرانی چندانی ندارند اما بازیهای آخر حساس می‌شود و امکان مواجهه با بی‌اخلاقی هم وجود دارد، اما درهر حال استفاده از 11 داور جای امیدواری است که فدراسیون به قدری به این داوران کار داده است که حالا امکان قضاوت چنین مسابقه‌ای را هم دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بحران ، اعتقاد ، زمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار