مهندس ضرغامی:

اندیشه‌های "اصلاح‌ گرایانه" شهید مطهری کم نظیر است

رئیس سازمان صدا و سیما با تاکید بر اینکه اندیشه‌های "اصلاح‌ گرایانه" شهید مطهری کم نظیر است، گفت: مطهری متفکری بزرگ، جامعه‌شناسی برجسته و استاد مسلم "مسئله‌یابی" و "دشمن‌شناسی" بود.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران،‌ "مهندس سید عزت‌الله ضرغامی" رئیس سازمان صدا و سیما در همایش حکمت مطهر با اشاره به اندیشه‌های شهید مطهری در مسئله "وحدت" گفت: آن شهید عزیز در کنار بحث‌های نظری؛ آسیب‌شناسی رفتاری اندیشمندان اسلامی را مورد توجه قرار داده و با ارائه راه حل‌های عملی و ترسیم الگوهای مورد نیاز، مجموعه جامعی در این عرصه ارائه کرده است. 

وی با تاکید بر اینکه اندیشه‌های "اصلاح‌ گرایانه" شهید مطهری کم نظیر است، افزود: مطهری متفکری بزرگ، جامعه‌شناسی برجسته و استاد مسلم "مسئله‌یابی" و "دشمن‌شناسی" بود.

ضرغامی نظریه "اتحاد مسلمین" که در حقیقت به معنای یکپارچگی و انسجام جوامع اسلامی در مقابل توطئه استعمارگران و دشمنان اسلام است را بسیار با ارزش توصیف کرد و توصیه‌های شهید مطهری از جمله؛ حسن ظن به برادران مسلمان؛ شناخت هر مذهب از منابع خود آن مذهب، عدم حکم به لوازم اعتقادات، حکم به ظاهر افراد؛ پرهیز از غلو و افراط؛ هشیاری نسبت به مکر دشمنان اسلام، پرهیز از به کار بردن کلمات حساسیت‌زا و تحریک‌آمیز؛ پرهیز از ناسزا‌گویی به مقدسات یکدیگر، رعایت اخلاق اسلامی؛ دوری از کینه‌توزی و استفاده از منابع یکدیگر در نقل حدیث را از جمله اصول موثر برای ایجاد وحدت در جامعه اسلامی دانست. 

رئیس رسانه ملی با تشریح دیدگاه‌های اجتماعی و اصلاح‌گرایانه شهید مطهری گفت: مطهری جامعه‌شناسی بزرگ بود که به خوبی نیازهای روز را تشخیص داده و با آگاهی و بصیرت نسبت به برنامه‌های دشمن، نظریه‌های اسلامی را به صورت کاربردی ارائه می‌داد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.