دستکاری دولت انگليس در متون ويکيپديا به منظور منفور نشان دادن مسلمانان

دولت انگلیس، سال هاست با دست بردن در متون دائره المعارف ویکیپدیا، تلاش می‌کند تا مسلمانان را منفور نشان دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی‌بی‌سی، دولت انگلیس، سال‌هاست با دست بردن در متون دائره المعارف ویکیپدیا، تلاش می‌کند تا مسلمانان را منفور نشان دهد. 

بی بی سی اعلام کرد سازمان خیریه‌ای که نماینده دائره المعارف ویکیپدیا در انگلیس است، با انتقاد از اقدامات خرابکارانه دولت انگلیس گفت سازمان‌های دولتی از طریق رایانه‌هایی که در سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دولت موجودند، متون این دائره المعارف را به نفع سیاست‌های دولت، تغییر می‌دهند. 

استیوی بنتون، نماینده ویکیپدیا در انگلیس، این اقدامات را وحشتناک نامیده است. 
بی بی سی گزارش داد در صفحه مربوط به روبنده زنان مسلمان، ماموران دولت انگلیس، عبارت "همه مسلمانان، تروریست‌اند" را افزودند تا افکار عمومی را علیه مسلمانان، بشورانند که 6 دقیقه پس از اقدام ماموران دولت انگلیس، یکی از ویراستاران داوطلب ویکیپدیا، آن را حذف کرد. 

ویکیپدیا را جیمی ولز، راه انداخت تا هزاران داوطلب در سراسر جهان بتوانند به صورت برخط ، به نگارش و ویرایش متون این دائره المعارف بپردازند و هر فرد علاقه‌مند در جهان می‌تواند به ویرایش آن بپردازد اما نشان ویژه رایانه وی، ثبت می‌شود. 

به نوشته بی بی سی، نسیمه بیگم، سخنگوی شورای مسلمانان بریتانیا، اقدام دولت را در شوراندن مردم علیه مسلمانان، تکان دهنده و موجب نگرانی فراوان دانسته است. 

بی بی سی نوشت کارشناسان، اقدام دولت را در ویکیپدیا، ناقض مقررات موجود و غیرقابل قبول نامیده‌اند. به نوشته پایگاه اینترنتی بی بی سی، تاکنون صدها مورد از عبارات و جملاتی که ماموران دولت در ویکیپدیا افزوده اند، کشف شده است.

سخنگوی هیات دولت انگلیس به بی بی سی گفته است طبیعت شبکه رایا‌نه‌ای به گونه‌ای است که نمی‌توان فرد خاطی را شناسایی کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار