اراک/

اراک مشمول عوارض زیست محیطی شد

معاون سازمان محیط زیست کشور گفت: اراک به عنوان یکی از شهرهای آلوده کشور مشمول عوارض زیست محیطی از محل اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، متصدی در کارگروه کاهش آلودگی شهر اراک افزود: بر اساس بند (ه) تبصره 21 قانون بودجه سال 93 شهرهای بالای یک میلیون نفرجمعیت، ازعوارض زیست محیطی ناشی از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها بهره مند می شوند و اراک هم به دلیل آلودگی هوا و به رغم اینکه جمعیتی کمتر از یک میلیون نفر دارد از این عوارض بر خوردار خواهد شد.

وی افزود: مبلغ عوارض زیست محیطی در کشور 11 هزار میلیارد ریال است و این اعتبار برای حوزه هایی چون توسعه حمل و نقل عمومی، رسیدگی به وضعیت خودروهای فرسوده، تعویض کاتالیست های خودروهای عمومی، تجهیز، بازسازی و نوسازی صنایع صرف می شود.

متصدی گفت : سازمان محیط زیست کشور با تمام توان از برنامه کاهش آلودگی در شهر اراک حمایت خواهد کرد.

متصدی از تصویب طرح راهکارهای اجرایی کاهش آلودگی هوا در سازمان محیط زیست خبر داد و افزود : این طرح دارای هشت محور اصلی چون سوخت خودروهای فرسوده، نو و در حال کار، حمل و نقل عمومی، صنایع و زیرساخت های این حوزه است وتمامی مسئولیت ها، اعتبارات و زما ن بندی اجرای برنامه تعیین و تدوین شده است و به سرعت ابلاغ می شود.

وی افزود: شرکت املاح معدنی ایران باید تا یک ماه آینده تمامی برنامه های لازم برای کاهش آلودگی هوا، پس آبهای محیطی و گرد و غبار حاصل از فعالیت این شرکت در تالاب میقان را مشخص کند و در این مدت برنامه ها را به سازمان محیط زیست ارائه کند تا این سازمان برای ادامه فعالیت یا تعطیلی آن تصمیم گیری کند./س
 
برچسب ها: اراک ، مشمول ، عوارض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.