مشهد/

تربت حیدریه شهرستانی روبه رو با بحران آب در خراسان رضوی

مدیر امور منابع آب ناحیه تربت حیدریه از این شهرستان به عنوان بحرانی ترین شهرستان خراسان رضوی در زمینه تامین منابع آبی خبر داد .

مهدی طلعتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود :در حال حاضر 94درصد منابع آبی تربت حیدریه در بخش کشاورزی این شهرستان مصرف می شود که در این زمینه باید تدبیر جدی اندیشه شود .

وی استفاده بهینه از منابع آب در بخش کشاورزی را از جمله راهکارهای تامین منابع آبی در این شهرستان بر شمرد و افزود :تا کنون در 95 درصد از چاههای آب کشاورزی تربت حیدریه کنتور آب هوشمند نصب شده و تلاش می شود تا پایان شهریور امسال همه چاههای آب این منطقه به کنتور هوشمند آب مجهز شوند .

مدیر امو منابع آب تربت حیدریه حوضه آبریز این شهرستان را به سه حوضه دشت زاوه ،رشتخوار،وارغند تقسیم کرد و گفت :دشت زاوه از سال 66 دچار بیلان منفی است و هرگونه برداشت آب در این منطقه ممنوع اعلام شده است .

وی گفت در حوزه زاوه هزارو 545چاه ،164 چشمه و193 رشته قنات وجود دارد که میزان برداشت آن در بخش کشاورزی 94و 5دهم درصد در بخش شرب 5 درصد و دربخش صنعت دو یک دهم درصد است .

مدیر امو منابع آب ناحیه تربت حیدریه حل مشکل کمبود آب در تربت حیدریه را نیازمند مدیریت جهادی و همکاری همه مردم وکشاورزان منطقه به منظور صرفه جویی و استفاده از روشهای بهینه آب عنوان کرد.

انتهای پیام//س

برچسب ها: آب ، تربت ، حیدریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.