مدیر انتشارات سفیر اردهال:

نمایشگاه کتاب امسال به استانداردها نزدیک شده است

مدیر انتشارات سفیر اردهال ناشر برگزیده سال درباره بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: تغییرات مدیریتی باعث شده کیفیت برگزاری نمایشگاه امسال ارتقا یابد و به استانداردهای نمایشگاهی نزدیک شویم.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، «سیدحسین میرعابدینی» گفت: نمایشگاه کتاب در ایران با نمایشگاه‌های کتاب سایر نقاط دنیا فرق دارد. در نمایشگاه‌های ایران، بیشتر بحث فروش کتاب، اما در نمایشگاه‌های خارج از کشور تبادل اطلاعات و جنبه نمایشگاهی کتاب مطرح است. بنابراین، این تعداد بازدیدکننده در آن نمایشگاه‌ها وجود ندارد و حتی مبلغی را برای ورود بازدیدکنندگان در نظر می‌گیرند.
 
وی با بیان این مطلب افزود: در نمایشگاه کتاب تهران، تمهیدات خاصی برای جنبه فروشگاهی آن و حجم عظیم بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است، چرا که برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت فروشگاهی مطلوب هیچ کدام از ناشران در ایران نیست.
 
میرعابدینی با بیان اینکه فعلاً بهترین گزینه برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مصلای امام خمینی(ره) است، افزود: امسال با توجه به اینکه رئیس مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران تغییر کرده و دولت جدید هم بر سر کار آمده، نمایشگاه کتاب از استانداردهای بیشتری برخوردار شده است.
 
وی بر بهبود روند اجرایی نمایشگاه پس از تغییرات مدیریتی در دوره جدید تأکید کرد و افزود: حضور افرادی چون مدیر جدید مؤسسه نمایشگاه‌های فر هنگی ایران که تجربه حضور در چند نمایشگاه خارجی را دارند، بسیار مناسب بوده است، زیرا از برخی بخشی‌های آن نمایشگاه‌ها در اینجا استفاده کرده‌اند که از جمله می‌توان به ارائة اینترنت در کل مجموعه اشاره کرد. همچنین آمد و رفت بازدیدکنندگان سهولت بیشتری یافته است که در مجموع می‌توان گفت این دوره از نمایشگاه در مقایسه با سال قبل بسیار منسجم‌تر است.
 
مدیر انتشارات سفیر اردهان درباره انتخابش به عنوان یکی از ناشران برتر کشور در سال گذشته نیز گفت: در چند سال گذشته، به دلیل مشکلات فراوانی که داشتیم، کتاب‌های چندان خوبی منتشر نمی‌شدند و کتاب‌هایی که در جایزه کتاب سال و کتاب فصل انتخاب می‌شدند هم مورد اقبال عموم نبودند، اما در دوره جدید تلاش بر این است که به کتاب‌هایی که بیشتر مورد اقبال مردم است بها داده شود.
 
میرعابدینی با بیان اینکه جامعه نشر نباید منتظر اتفاقات بیرونی بماند، تصریح کرد: ناشران نباید منتظر کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشکل‌ها یا نهادهای دولتی بمانند، زیرا در این صورت موفق نمی‌شوند. ناشران باید تلاش کنند توانمندی‌های خود را با یک مخاطب‌سنجی دقیق و شگردهای جدید نشر که مناسب شرایط اقتصاد مقاومتی است، افزایش دهند.
 
انتشارات سفیر اردهال با 125 عنوان کتاب جدید در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد.
 
کتاب «سردنوشی‌ها و دم نوشی‌های گیاهی» و «درمان بیماری‌های زنان با طب سنتی» از این انتشارات در آیین گشایش بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، توسط دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری رونمایی شد.
 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از 10 الی 20 اردیبهشت در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار