راهپیمایی دهها هزار تن به مناسبت روز کارگر در شبه جزيره کريمه زير پرچم روسيه

حدود 60 هزار تن پنجشنبه با در دست داشتن پرچم‌های روسیه و تصاویری از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در سیمفروپل ، مرکز شبه جزیره کریمه ، که ماه مارس ضمیمه خاک روسیه شد، راهپیمایی کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، حدود 60 هزار تن پنجشنبه با در دست داشتن پرچم‌های روسیه و تصاویری از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در سیمفروپل ، مرکز شبه جزیره کریمه ، که ماه مارس ضمیمه خاک روسیه شد، راهپیمایی کردند.

این افراد عموما کارکنان بخش دولتی بودند که این راهپیمایی را  به مناسبت روز کارگر برگزار کردند. آنان پارچه نوشته‌هایی با خود حمل می‌کردند که بر روی آن نوشته شده بود : ما روس هستیم ، پوتین رئیس جمهوری ما است.

شبه جزیره کریمه که پس از سقوط حکومت طرفدار کرملین در کیف به تصرف نیروهای روس در آمد سه هفته بعد در ماه مارس پس از همه‌پرسی بحث برانگیزی که جامعه بین‌المللی آن را به رسمیت نشناخت ضمیمه خاک روسیه شد.

بخش روس زبان شرق اوکراین اکنون شاهد شورش هواداران روسیه است که بنابراعلام کیف و غربی‌ها هدایت آن را روس ها برعهده دارند.

ولادیمیر کنستانتینوف رئیس پارلمان کریمه در گفتگو با خبرنگاران گفت : ما از آنچه در شرق کیف اتفاق می‌افتد بسیار نگران هستیم . ما نمی‌توانیم به ارتش اوکراین اجازه دهیم که بر روی غیر نظامیان تیراندازی کند. همه روس ها باید با هم متحد شوند.

بنابراعلام پلیس ،در سواستوپل ، بندر اصلی ناوگان دریای سیاه روسیه ، حدود 8000 نفر به درخواست مقامات شهرداری تظاهرات کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار