جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم یادواره شهیدان دبیرستان سپاه مطرح کرد

دامان پاک و پرمهر مادران شهیدان یک بلد طیب است

هنر مردان و زنانی که برای عزت و آبروبخشی به اسلام آرزوهای خود را تا عرش بدرقه می کنند؛هنر بزرگ تر است و جنس ایثار بسیار قوی تر است زیرا همسران شهیدان زیباترین ایثار را تفسیر و نقاشی کرده اند و این فیض بسیار بزرگی است و این پیروزی است در آزمون خدایی است و محکم بودن ایمان و اعتقاد انسان هاست.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران این مراسم که با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه حجت الاسلام و المسلمین سید صمصام الدین قوامی مدیر دبیرستان سپاه در سال 62، حجت الاسلام و المسلمین عبدالعلی گواهی نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت رسول(ص)،استاد حمید سبزواری شاعر پیشکسوت انقلاب اسلامی مقام های لشکری وکشوری خانواده معظم شهیدان جانبازان جنگ تحمیلی و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه برگزار شد.
 
سردار سلامی گفت: امروز آمریکا جز  انتخاب گزینه های بی خود چاره ای دیگری ندارد و این نتیجه شهیدان ماست و گرنه امروز این دشمنان بی رحم هیچ دلیلی بر سر تعویق تحریم های خود ندارند.  
 
جانشین فرمانده کل سپاه درباره دامان پرمهر مادران و پدران شهیدان ابراز کرد: دامان پاک پر مهر مادران شهیدان  عزیزمان یک بلد طیب است و شهیدانمان با این امید و آرزو در ابتدای جوانی هوشمندانه تمایل به بین مرگ حقیقی و زندگی حقیقی را کشف کردند و امروز پیروز عاطفی مادر و پدر نوجوان شهیدانمان هستند که عمیق ترین ارتباط را از جنس محبت و عاطفه از جنس قوی ترین محبت و عاطفه را با شهیدانمان آفریدند.
 
وی درباره هنر بزرگ شهیدانمان افزود: هنر بزرگتر هنر مردان و زنانی است که برای عزت و آبروبخشی به اسلام آرزوهای خود را تا عرش بدرقه می کنند و این هنر بزرگ تر است و جنس ایثار بسیار قوی تر است زیرا همسران شهیدان زیباترین ایثار را تفسیر و نقاشی کرده اند و این فیض بسیار بزرگی است و این پیروزی است در آزمون خدایی است و محکم بودن ایمان و اعتقاد انسان هاست.  
 
"سلامی" درباره درس جاودان شهیدان ملتمان تاکید کرد: این همان درس جاودان شهیدانمان است که هر روز از روی صفحه دل و جان محو نخواهد شد؛زیرا شهیدان ما در دوران کنونی عاشورا را به حرکت درآوردند و در این دوران عاشورا را در عمق زندگی ما جاری کردند و درس بزرگ شهیدان ما این بود که هر زمان نیازباشد از جان خویش می گذرند تا اسلام زنده بماند و در این راه باید از سر،تن،جان و جسم گذشت زیرا ارزش زندگی هنگامی است که خورشید اسلام تلالو و درخشش پیدا کند و زندگی بدون اسلام از مرگ بهتر است و این درس شهیدان ماست و درس بزرگتر درسی است که مادران شهیدان با صبر خود به ما آموختند.  
 
وی افزود: شهیدان با شهادت اراده خود را بر کفار تحمیل کردند و گفتند که شیعیان شکست ناپذیرند،سرزمینشان اشغال شدنی نیست و نمی توان آن ها را به کرنش وادار کرد و حلال و حرامشان با خودشان است و این درس بزرگ شهیدان ما به همه تاریخ است.
 
وی ادامه داد: اگر امروز جوانان ما مرز دانش را می شکفاند و قله های بزرگ را فتح می کنند نتیجه ثمره شهیدان ماست و این شهادت ها امروز به ثمر نشسته است و اگر امروز دشمنان ما در مقابل ما با احتیاط و احترام سخن می گویند نتیجه این است که آمریکا جز این که آمریکا جرات طرح انتخاب گزینه های بی خود را داشته باشد چاره ای جز این ندارد و این نتیجه حضور شهیدان ماست.
 
در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین"سیدصمصام الدین قوامی"مدیر دبیرستان سپاه در سال 62 گفت: من در سال 62 به عنوان مسئول پذیرش دبیرستان سپاه کار می کردم اما در دوران متوجه تفاوت گزینه های داوطلب شده بودم و دلیل این تفاوت ها را با "دین پرور در آن دوران گزارش کردم که این معیارها در اختیار ایشان قرار گرفت و من نمی دانم متاسفانه چه تصمیمی بود که دبیرستان سپاه در عمق لانه جاسوسی که در قلب تهران قرار داشت تعطیل شود که ساخت دبیرستان سپاه در لانه جاسوسی انعکاس بسیاری داشت.
 
وی با ابراز تاسف از تعطیلی دبیرستان سپاه ابراز کرد: متاسفانه تعطیلی دبیرستان سپاه یک اشتباه استراتژیک محسوب می شود، زیرا بنا بر این بود تمام استان ها در ایران دبیرستان سپاه داشته باشند تا شهیدان ما که موجب بنای نظام بودند و دلیل این که آمریکا هنوز نتوانسته سلطه خود را تحقق ببخشد به دلیل همین شهیدان ماست امروز تکیه گاه اصلی ما ایمان زنان، مردان و جوانان این سرزمین است تکیه گاه اصلی ما عاشوراست که باوزان رزمندگان ما توان و ایستادگی می بخشد که این راه را طی خواهیم کرد و به یقین شهیدان ما در ذهن ما جاودانه خواهند شد و ما نیز بر دستان و پاهای مادران شهیدمان بوسه خواهیم زد.
 
همچنین در این مراسم استاد حمید سبزواری شاعر پیشکسوت انقلاب و دفاع مقدس به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: دشمن نقشه کشیده بود که این مملکت را به طور کلی از بین ببرد تا هیچ گاه نتوانند سخن بگویند و راه خدا را به مردم نشان بدهند،اما شکر خدا که ملت ما پیروز شدیم، اگر چه شهیدان بسیاری داده ایم اما این شهادت برای امام حسین(ع) و امام علی(ع) است که ما این میراث را زنده نگه می داریم.
 
هم چنین در این مراسم از دانش آموختگان رشته های گوناگون دبیرستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دوره یک تاکنون تجلیل شد هم چنین از مقام والای شهیدان دبیرستان سپاه نیز تجلیل شد.
 
در ادامه این مراسم نیز فرزند شهید به خوانش شعری از اشعار پدر خویش با مضمون ایثار شهیدان و آزادی و آزادی خواهی آنان پرداخت.
انتهای پیام/
برچسب ها: جانشین ، فرمانده ، ستاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار