مسئولان اقتصادی ایتالیا هشدار دادند

افزایش "فرار مالیاتی" معضل و تهدیدی جدی برای پویایی اقتصاد ایتالیا

بررسی های اخیر نشان می دهد فرار مالیاتی هرسال حدود 180 میلیارد یورو به اقتصاد ایتالیا ضربه می زند که این رقم حدود 11.2 تولید ناخالص داخلی این کشور است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، اتحادیه های کارگری ایتالیا تحقیقاتی درباره وضع نظام مالیاتی در این کشور انجام داده اند. این تحقیقات نشان می دهد فرار مالیاتی رویه ای بسیار گسترده در ایتالیا است و این کشور از نظر فرار مالیاتی در میان کشورهای صنعتی جهان در رتبه ای بالا قرار دارد.

فرار مالیاتی سبب مخدوش شدن سلامت نظام مالیاتی و عدالت مالیاتی در این کشور می شود و مردم را به شدت ناراحت کرده است. درواقع،  این مسئله بر رفاه عمومی ایتالیا تاثیر منفی شدید گذاشته است.

بررسی های اخیر نشان می دهد فرار مالیاتی هرسال حدود 180 میلیارد یورو به اقتصاد ایتالیا ضربه می زند که این رقم حدود 11.2 تولید ناخالص داخلی این کشور است.

با این اوصاف، در هر دقیقه حدود 347 یورو فرار مالیاتی در ایتالیا وجود دارد. کارشناسان می گویند بخش خصوصی بیشترین فرار مالیاتی را در ایتالیا دارد.

مسئولان اقتصادی ایتالیا درباره فرار مالیاتی به شدت هشدار داده و این مسئله را تهدیدی جدی برای پویایی اقتصادی و دموکراسی کشور توصیف کرده اند.

فرار مالیاتی سبب تهدید شدن انسجام اجتماعی در ایتالیا می شود. دولت های متعدد ایتالیا یکی پس از دیگری قول داده اند با فرار مالیاتی مبارزه ای بی امان داشته اند اما وضع فرار مالیاتی در ایتالیا تغییر چندانی نداشته است.

کارشناسان می گویند برای حل این مشکل باید ذهنیت ایتالیایی ها تغییر کند و آنها باید متوجه شوند که هرچه فرار مالیاتی آنها بیشتر باشد، فشارهای مالی و اقتصادی بر آنها افزایش می یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار