قلیچدار اوغلو: عبدالله گل نمی‌تواند به صورت مستقل تصميم بگيرد

رئیس حزب جمهوریت خلق ترکیه گفت عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه نمی تواند به صورت مستقل تصمیم بگیرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه ،  "کمال کلیچدار اوغلو" رئیس حزب جمهوریت خلق ترکیه گفت : "عبدالله "گل رئیس جمهور ترکیه نمی تواند به صورت مستقل تصمیم بگیرد.

رئیس حزب اصلی مخالف دولت در مجلس ترکیه گفت : تصور نمی کنم عبدالله گل توان تصمیم گیری مستقل را داشته باشد. 

وی تاکید کرد ، عبدالله گل خود را به نوعی به اردوغان مدیون می داند و این مسئله مانع آن می‌شود که وی بتواند به صورت مستقل حرکت کند. 

رئیس حزب جمهوریت خلق گفت : به نظر می رسد عبدالله گل هر چیزی را که اردوغان بگوید انجام خواهد داد. وی همه قوانینی را که به خواست اردوغان تصویب می شود ،‌ به رغم آنکه مغایرت آن با قانون اساسی ترکیه آشکار است ، امضا می کند. 

کیلیچدار اوغلو گفت : حزب جمهوریت خلق کاندیدای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری مشخص خواهد کرد.

رئیس حزب اصلی مخالف دولت اردوغان نخست وزیر ترکیه گفت : جهان معاصر از تحولات ترکیه نگران است.

همچنین کمال کیلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوریت خلق ( سی اچ پی ) دیروز در استانبول با نمایندگان رسانه های بین المللی دیدار کرد. 


کیلیچدار اوغلو در گفتگو با نمایندگان رسانه های بین المللی با انتقاد از اقدامات خشونت آمیز نیروهای پلیس ترکیه در تظاهرات روز کارگر در استانبول ، گفت : استانبول یکی از زیباترین شهرهای جهان است اما دیروز شاهد بودیم که شهری مانند بهشت را چگونه به جهنم تبدیل کردند. 

وی گفت : ما شاهد آن بودیم که سرکوب ، ‌خشونت و تروریسم دولتی ،‌ جامعه ترکیه را به چه نقطه ای رسانده است. 

کیلیچدار اوغلو با تاکید بر اینکه رسانه ها و مطبوعات در ترکیه با فشارهای شدیدی مواجهند ،‌ گفت: سلب آزادی از رسانه ها و مطبوعات در هر کشوری به مفهوم آزاد نبودن جامعه است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار