الجزیره:

تحریمهای غرب علیه روسیه جنبه تبلیغاتی دارد

الجزیره در گزارشی با اشاره به تحریمهای غرب علیه روسیه ، این تحریمها را تبلیغاتی عنوان کرد و گفت این تحریمها در میان مدت به نفع روسیه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، الجزیره در گزارشی با اشاره به تحریمهای غرب علیه روسیه، این تحریمها را  از سوی غرب ، تبلیغاتی عنوان کرد و با اعلام اینکه این تحریمها در میان مدت به نفع روسیه هست ، گفت رئیس جمهور روسیه فعلا معتقد است که زمان پاسخ به این تحریمها فرا نرسیده است.

این شبکه در گزارش خود گفت : هنوز روسیه به تحریمهای اقتصادی غرب واکنش نشان نداده، این درحالی است که ولادیمیر پوتین معتقد است که هنوز زمان آن نرسیده است که به این تحریمها پاسخ داده شود. برخی کارشناسان معتقدند که مسکو به دنبال جایگزینی برای روابط خود با غرب است.

این شبکه در ادامه گزارش خود می‌گوید : در چهارچوب افزایش تنش های سیاسی و میدانی بحران اوکراین ، ایالات متحده و اتحادیه اروپا دور جدیدی از تحریمها را برای فشار مسکو و در ضمن تلاشهای غربی برای فشار به روسیه آغاز نموده‌اند؛ اما رفتار مسؤولان روسی در قبال این تحریمها متفاوت است ؛ درحالی که برخی مسؤولان روسی از امکان اتخاذ اقدامات شدید برضد غرب سخن می گویند ، اما رئیس جمهور روسیه معتقد است که هنوز زمان پاسخ فرا نرسیده است.

این شبکه می‌گوید : ایالات متحده اخیرا از تحریمهای جدیدی علیه روسیه خبر دادند .
این تحریمها همچنین صادرات فناوری‌های پیشرفته خصوصا آنهایی را که در ابزار نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد به روسیه ممنوع می‌کند.

همچنین اتحادیه اروپا نیز مقرر کرده است که 15 شخصیت از روسیه و اوکراین اجازه ورود به سرزمین‌های اروپایی را نداشته و پولهای بانکی آنها نیز بلوکه می‌شود.

این شبکه سپس در ادامه گزارش خود می‌گوید : این تحریمها در پاسخ به آنچه که غرب آنرا نقض توافقنامه ژنو درباره کاهش تنش‌ها در مناطق جنوب شرقی اوکراین توسط روسیه  و حمایت از جدایی طلبان توسط روسیه می‌نامد ، انجام پذیرفته است ؛ اما از طرف دیگر رئیس جمهور روسیه نیز اعلام نموده است که ایالات متحده در پشت حوادث اوکراین از ابتدای آن می باشد و تحریم‌های واشنگتن بر کشورش را "خصمانه" اعلام می‌‌داند.

این شبکه سپس از قول "پاول رودکین ، تحلیلگر سیاسی نقل می‌کند که وی گفته : اگر چه تحریمهای اخیر غرب درمورد همکاری های تکنولوژیک ، به روسیه ضرر وارد خواهد ساخت ؛ اما این خسارات در کوتاه مدت است.

وی می‌گوید : در میان‌مدت این تحریمها شامل جنبه های مثبت برای روسیه می‌شود؛ چرا که باعث می‌گردد روسیه به سمت ابتکار‌ها و روش‌های نوین برود.

وی سپس مثالی می‌زند و می گوید : متوقف کردن مسترکارت و ویزا کارت برای همکاری با بانک های روسی سبب شد که بطور ابتکاری ، کارتهای اعتباری روسی بوجود آید.

وی می‌گوید : هدف از این تحریمها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

وی سپس می‌گوید : روسیه دارای اقتصادی قوی و مستحکم است و می‌تواند جایگزینی مناسب به جای غرب پیدا کند. روسیه می تواند روابط خود را با شرق و هم پیمانان خود از جمله چین و ایران و هند مستحکم‌تر سازد.

الجزیره سپس از قول این تحلیلگر مسائل سیاسی نقل می کند که گفته : در میان ایالات متحده و کشورهای اروپایی نیز درباره انجام تحریمهای سختگیرانه‌تر اختلاف وجود دارد ، چرا که واشنگتن از این مسأله سودی نمی‌برد. 

این شبکه سپس از قول "رومن تکاچوف " تحلیلگر گروه اقتصادی "نوردکاپیتال" نقل می‌کند که گفته : تحریمهای غرب تأثیری بر شاخصه‌های بازارهای روسی نداشته است.

این شبکه از قول این تحلیلگر اقتصادی اعلام می‌کند : تحریمهای کور غرب علیه روسیه بی نتیجه بوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار