مدیر کل میراث فرهنگی در بازدید از منطقه کن:

حفظ کوچه باغ های قدیمی تهران، صیانت از میراث طبیعی پایتخت است

تهرانگردی مسجدجامعی رئیس شورای اسلامی شهر و خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران این هفته رنگ و بوی طبیعت گردی به خود گرفت.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران؛ تهرانگردی مسجدجامعی رئیس شورای اسلامی شهر و خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران این هفته رنگ و بوی طبیعت گردی به خود گرفت؛ ایشان ضمن دیدار از اماکن تاریخی، جاذبه های طبیعی، منطقه کن  را نیز مورد بازدید قرار دادند.

بنابر این گزارش؛ "رجبعلی خسروآبادی" در حاشیه این دیدار حفظ جاذبه طبیعی را همانند با حفظ میراث فرهنگی و تاریخی پایتخت ارزشمند دانست؛ و افزود : همانگونه که منطقه 12 به عنوان بافت تاریخی تهران قدیم ارزشمند است، جاذبه های طبیعی منطقه شمیرانات و کن نیز برای شهر تهران پراهمیت و ارزشمند می باشد.
 
مدیر کل میراث فرهنگی تهران حفاظت از میراث فرهنگی و طبیعی را ضرورت توسعه پایدار کلان شهر تهران بیان کرد؛ و عنوان نمود: امروز حفظ کوچه باغ های قدیمی تهران، صیانت از میراث طبیعی پایتخت است.
 
وی اظهار داشت: از اهداف اصلی گردشگری ، بازآفرینی روحیه نشاط و تحرک در جوامع شهری می‌باشد .
 
این مقام مسئول افزود: برای کاهش تنش های اجتماعی در کلان شهر شلوغی مثل تهران ، پرداختن به مقوله گردشگری و تشویق همشهریان به بازدید های نیمروزه و یک روزه یک ضرورت اجتناب ناپذیر محصوب می شود.
 
وی همچنین لازمه توسعه گردشگری را ، ایجاد و تکمیل زیرساخت ها در  اماکن گردشگر پذیر و حفظ و احیای جاذبه های طبیعی و فرهنگی شهر تهران عنوان کرد؛ وگفت: به همین منظور به دنبال تنوع دادن به برنامه های تهران گردی و تشویق شهرداران مناطق به منظور معرفی هرچه بهتر جاذبه های گردشگری شهر تهران می باشیم.
 
خسروآبادی تجدید جاذبه طبیعی شهر تهران را در صورت هرگونه آسیب و تخریب احتمالی بسیار سخت و نیازمند سالها زمان عنوان نمود و اظهار داشت: بایستی با همکاری شورای اسلامی شهر تهران در حفظ این میراث طبیعی کوشید.
 
گفتنی است؛ در این بازدید از منزل علامه جعفری، خانه آیت ا.. کنی، حمام و پل تاریخی رودخانه کن نیز بازدید به عمل آمد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار