قائم مقام وزارت صنایع و بازرگانی کویت:

مالیات دریافتی از سرمایه‌گذاران خارجی در ایران بالاست

قائم مقام وزارت صنایع و بازرگانی کویت گفت: مالیات دریافتی از سرمایه‌گذاران خارجی در ایران بالا است در حالی که مالیات دریافتی در کویت تنها 5 درصد است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ ولی‌الله افخمی رییس سازمان توسعه و تجارت در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به قوانین سهل و آسان سرمایه‌گذاری در ایران استقبال سرمایه‌گذاری در کشور بیشتر شده است.
 
وی با اشاره به معافیت 20 ساله مالیاتی سرمایه‌گذاران در مناطق آزاد گفت: ورود به این مناطق نیاز به ویزا ندارد که این امر از دیگر مزایا و تسهیلات جهت جذب سرمایه‌گذاری است.
 
وی افزود: با وجود منابع بسیار در بخش معدن و نفت و گاز سازمان توسعه و تجارت، فهرستی از پیشنهادهای مختلف را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد و همچنین بسته‌های پیشنهادی نیز جهت ترانزیت آماده شده است.
 
وی افزود: امیدواریم مبادلات تجاری میان ایران و امارات نیز بیشتر شود.
 
در ادامه عبدالعزیز، مشعان خالدی قائم مقام وزارت صنایع و بازرگانی کویت در جمع خبرنگاران گفت: البته ایران کشوری دوست و همسایه است و ما علاقه‌مندیم که مبادلات تجاری با ایران را به بالاتری سطح خود برسانیم.
 
وی افزود:‌ اما یک سری موانع است که باید این موانع را از سر راه برداریم.
 
قائم مقام وزارت صنایع و بازرگانی کویت در ادامه افزود: مالیات یکی از این موانع است، مثلاً مالیات در کویت 5 درصد است در حالی که میزان مالیات دریافتی در ایران از سرمایه‌گذاران خارجی بالاست.
 
وی در پایان گفت: هدف ما این است که سطح مبادلات ایران و کویت را افزایش دهیم و  تعامل دو جانبه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار