تبریز/

کشت مکانیزه نخود دیم با بذرکارهای خطی کار کشت مستقیم دیم برای اولین باردر چاراویماق

مدیر جهادکشاورزی شهرستان چاراویماق از کشت مکانیزه نخود دیم با بذرکارهای خطی کار کشت مستقیم دیم برای اولین بار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، مجید احمدی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: برای اولین بار کشت مکانیزه نخود دیم با بذرکارهای خطی کار کشت مستقیم در سطح 25 هکتار بصورت مزارع الگویی و ترویجی در شهرستان چاراویماق اجرا شد.

وی گفت: با توجه به عدم وجود بذرکارهای مناسب کشت نخــود، روش رایج کشت بصورت سنــتی در مزارع انجام می گیرد و شیوه کشت سنتی و دستپاش در مزارع از عملکرد پائینی برخوردار می باشد لذا بنا به ضرورت ایجاد تغییرات در روش کشت نخود دیم جهت افزایش راندمان تولید و مناسب بودن بذرکارهای کشت مستقیم دیم برای کشت مکانیزه نخود این طرح برای اولین بار در این شهرستان اجرا شده است.

احمدی افزود: علاوه بر این روش کشت از سایر روشهای کشت مانند استفاده از خاکورزهای حفاظتی مرکب در سال جاری در کشت نخود دیم در این شهرستان استفاده گردیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چاراویماق اضافه کرد: کشت نخود دیم از اول فروردین ماه سال جاری در شهرستان شروع شده و پیش بینی می شود تا اواخر زمان کشت که تا اواسط اردیبهشت ماه تداوم خواهد یافت 11 هزار هکتار از مزارع شهرستان به زیر کشت نخود دیم برود.

گفتنی است: شهرستان چاراویماق از لحاظ سطح زیر کشت و تولید نخود رتبه اول استانی را داراست.
 
 
انتهای پیام/ب
برچسب ها: کشت ، مکانیزه ، نخود دیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.