خداحافظي با آنالوگ به مدد مديريت جهادي

دكتر علي عسكري در اختتاميه اجلاس سراسري فناوري و رسانه،بر عزم اين سازمان براي تحقق شعار امسال در عرصه رسانه تاكيد كرد .

به گزارش  حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عموممي رسانه ملي،دكتر علي عسكري در مراسم اختتاميه دوازدهمين اجلاس سراسري فناوري و رسانه،كه در سالن خواجه نصير مركز همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد،گفت:با تاسي به ابتكار مقام معظم رهبري در نامگذاري امسال به سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي"،رسانه ملي امسال اهتمام ويژه‌اي در مديريت جهادي براي تقويت مديريت در فن آوري رسانه خواهدكرد .

وي افزود : صدا و سيما سازماني بسيار دقيق و حساس است و يكي از افتخارات ما اين است كه در چند سال گذشته حتي يك دقيقه قطعي نداشتيم و اين يعني:اوج برنامه‌ريزي و دقت سازمان .

معاون توسعه و فناوري رسانه سازمان صداوسيما برگزاري اجلاس سراسري فناوري و رسانه  را موفق ارزيابي كرد و گفت: 22 نشست علمي در اجلاس دوازدهم برگزار شد كه موضوعات طرح شده در هر كدام از اين نشست ها در حد جهاني بود.

علي عسكري در ادامه به ارائه گزارش هشت ساله معاونت فناوري و رسانه پرداخت و گفت:استراتژي سازمان صدا و سيما گذر از سيستم آنالوگ به ديجيتال بوده است كه اين تحول عظيم با تلاش نيروهاي پرتلاش صورت گرفت و ديجيتال‌سازي به طور كامل در سازمان اجرا شد و امروز در حد اعلا از سيستم ديجيتال استفاده مي كنيم.

وي با اشاره به اين‌كه در سال هاي اخير سازمان صدها طرح كوچك و بزرگ را به نتيجه رسانده است بيان كرد:دو هزار و 716 ايستگاه جديد راديويي و تلويزيوني FM در سال‌هاي اخير احداث شده است .همچنين 21 هزار فرستنده تلويزيوني و FM نصب شده و 18 شبكه جديد تلويزيوني در مقياس استاني، ملي و فراملي راه‌اندازي شده است كه معاونت فني زيرساخت‌هاي آن را تامين كرده است .

معاون توسعه و فناوري رسانه سازمان صداوسيما ادامه داد: احداث و تجهيز 43 استوديو راديويي جديد و ديجيتال‌سازي حدود 160 استوديو قبلي از جمله عملكرد معاونت توسعه و فناوري است. همچنين نوسازي 96 استوديوي تلويزيوني انجام شده است و امروز حدود 139 استوديو تلويزيوني تمام ديجيتال،در سازمان وجود دارد.

عسكري با اشاره به اين‌كه در سال‌هاي قبل دو ماهواره در اختيار سازمان بود،گفت: اين تعداد در سال گذشته به حدود 29 ماهواره افزايش يافت كه اين مساله حسادت دشمنان را برانگيخت و به تعطيلي آن مبادرت كردند.

وي افزود:حفظ نقطه‌مداري در فضا كار مهم ديگري بود كه داشت از دست مي رفت و نيروهاي صداو سيما همت و نقطه 26 درجه شرقي را حفظ كردند و همين ماهواره بود كه در روزهاي حادثه به كمك ما آمد و نقش حياتي خود را ايفا كرد.

معاون توسعه و فناوري رسانه سازمان صداوسيما از اتصال تمام مراكز استان‌ها به بستر فيبرنوري و ارتباط دائمي زنده و همچنين سيگنال رساني زميني به ايستگاه‌ها به عنوان دستاوردهاي اين معاونت اشاره كرد و افزود:اقدام جهادگونه‌اي ديگر انتخاب فرمت MPG4 براي پخش بود كه با وجود محدوديت بودجه و بي توجهي دولت‌ها به تهيه بودجه براي اين بخش توانستيم با كاري ابتكاري به ديجيتال‌سازي اقدام كنيم و امروز 83 درصد كشور از نعمت ديجيتال برخوردار شده است.

علي عسكري ايجاد تغييرات گسترده در خصوص AM را تحول ديگر حوزه فناوري دانست و بيان داشت:تمام فرستنده‌ها تعويض و نوسازي شده و 28 فرستنده جديد نيز نصب شده است و امروز 266 فرستنده پر قدرت AM در كشور فعال است.

وي همچنين از افزايش توانمندي در عرصه فناوري اطلاعات خبر داد و گفت: در حال حاضر 550 سايت و 22 سامانه نرم افزاري در سازمان فعال است؛ درخشيدن نيروهاي سازمان در مجامع عمومي از ديگر افتخارات اين معاونت است.

معاون فناوري و رسانه با اشاره به اينكه سازمان ما سازماني است كه سيستم نظارت بر فني و مانيتورينگ آن بي نظير است بيان داشت: تلاش براي رسيدن به فناوري هاي نوين در تمام عرصه هاي سازمان مانند استوديو مجازي، نيوز روم، اتوماسيون كامل صدا و تصوير و تلاش براي جلوه هاي ويژه نيز از جمله اقدامات قابل تقدير در سازمان است.

عسكري مبارزه با تحريم در تجهيزات را برگ ديگري از افتخارات معاونت توسعه و فناوري رسانه ذكر كرد و ابراز داشت: در اين زمينه سازمان كار خود را عالي انجام داد و نگذاشت تحريم ها بر كار اثر بگذارد و توانستيم با لطف الهي و همت متخصصان و نخبگان و شركت هاي دانش بنيان از آن عبور كنيم و در برخي تجهيزات نيز به خودكفايي برسيم و امروز مجموعه هاي پيچيده در داخل كشور كه در بالاترين سطوح تكنولوژي قرار دارد توسط نخبگان توليد مي شود.

وي افزود: طرح 150 ميليارد توماني كار بزرگ و مهمي بود و اثر جالبي در سازمان گذاشت و هنوز آثار آن وجود دارد. تمام متخصصين به صورت شبانه روزي درگير بودند و با بهترين روش اين كار انجام شد.

معاون توسعه و فناوري رسانه گفت: ما نگران بوديم كه آيا MP4 جواب مي دهد يا نه و امروز مي بينيم كوچكترين مشكلي نداريم و اين كار به خوبي انجام شده و از شما مي خواهيم فرمان خاموشي آنالوگ را صادر فرمائيد. راه اندازي آزمايشي تلويزيون تعاملي حركت بزرگ ديگري است كه درباره آن كار زيادي انجام شده و شبكه شيما با بهترين كيفيت راه اندازي و در حال كار است و در آينده اي نزديك سرويس انبوه آن را نيز راه اندازي خواهيم كرد.

علي عسكري ادامه داد: اقدام اساسي در شكل دهي به آرشيو ديجيتال و اقدام راهبري در افزايش قدرت پردازش صدا و تصوير در سازمان تنها بخشي از فعاليت ها و موفيقت هاي سازمان صدا و سيما بوده است.

معاون توسعه و فناوري سازمان صدا و سيما افزود: صدا و سيما امروز در يك پيچ تاريخي قرار دارد و در اين مقطع نياز به يك تصميم گيري بزرگ و حساس و تاريخي وجود دارد. حوزه فني صدا و سيما براي تصميم گيري بزرگ مهندس ضرغامي زمينه ها را آماده كرده است.

عسكري نخستين تصميم را ضرورت ورود به ارائه صدا و تصوير در بستر پهن باند دانست و ابراز داشت: صدا و سيما به يك مهندسي فرهنگي در عرصه پهن باند فكر مي كند و اگر در اين زمان به فوريت تصميم نگيريم و در صحنه غيبت داشته باشيم روندهايي شكل خواهد گرفت كه بعدها تغيير آن بسيار مشكل خواهد بود.

وي گفت: دوم اينكه شبكه هاي مرسوم بايد اساسي تر به تعامل به مخاطبان فكر كنند و از پهن باند به نحو احسن براي رسيدن به سيستم تعاملي استفاده كنند. بهترين گزينه براي آينده تركيب پهن باند با DVTV است كه آخرين تدبير سازمان صدا و سيما است كه در ده سال آينده مي توانيم آن را انجام دهيم و بايد وارد اين كار خطير شويم .

 در اين مراسم با حضور رئيس سازمان صدا و سيما از برخي عوامل فني سازمان و مديران مراكز صدا و سيما قدرداني شد .

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار