بوکوحرام مسئوليت ربوده شدن 200 دانش آموز را در نيجريه به عهده گرفت/ تهدید به فروش دختران!

گروه افراطی بوکوحرام در ویدئویی مسئولیت ربوده شدن بیش از 200 دانش آموز دبیرستانی را در نیمه آوریل در نیجریه به عهده گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه افراطی بوکوحرام در ویدئویی مسئولیت ربوده شدن بیش از 200 دانش آموز دبیرستانی را در نیمه آوریل در نیجریه به عهده گرفت.

ابوبکر شکائو، رهبر گروه افراطی بوکوحرام، طی یک فیلم 57 دقیقه‌ای مسئولیت ربودن 223 دختر را پذیرفت و با "برده" نامیدن آنها، تهدید کرد که آنها را در بازار می فروشد.

طبق گزارشات تاییدنشده از منابع محلی، این گروه، دختران ربوده شده را به کشورهای همسایه از جمله چاد و کامرون برده و هریک از آنها را به قیمت 12 دلار فروخته است.

دولت نیجریه برای یافتن و آزاد ساختن این افراد توسط خانواده‌های آنها تحت فشار زیادی قرار گرفته است. در 14 آوریل، گروه بوکوحرام، 276 دختر را از مدرسه راهنمایی شهر چیبوک ربوده است. به گزارش نیروهای امنیتی نیجریه، تاکنون 53 نفر از این افراد موفق به فرار شده‌اند، اما 223 نفر هنوز در اسارت این گروه هستند.

نیروهای این گروه افراطی چندی پیش نیز به شهر گامبولو نگارا در جنوب شرقی نیجریه حمله کردند و پس از سوزاندن اغلب ساختمان‌های آن، مردم را مجبور به ترک شهر نمودند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار