در شصت و سومین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران:

ساخت و سازهای شبانه در اراضی منطقه 5 غیر قانونی است/ نبود روشنایی کافی مهمترین عامل زورگیری و سرقت از دختران خوابگاه الزهرا

عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساخت و سازهای شبانه در اراضی منطقه 5 گفت: این اراضی تبدیل شده به آلاچیق بدون کسب مجوز از سوی شهرداری است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حقانی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی شهر ،اظهار داشت:  افرادی از شهرداری حقوق می گیرند که به دیگران راه یاد دهند تا کسب درآمد کنند و اینها سبب رقم خوردن اقداماتی می شود که تخلف است.

وی با تاکید بر اینکه شهردار تهران در این مسائل حساس است افزود: ایشان از ما خواسته این مسائل را اعلام کنیم، این مسائل اعلام شود تا به آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی شود و در واقع این عده افرادی هستند که بازنشسته‌اند و درشهرداری لانه کرده‌اند.

معصومه آباد عضو کمیسیون فرهنگی واجتماعی شورای شهر تهران در رابطه با تخلفات صورت گرفته در اراضی منطقه 3 اظهار داشت: علاوه بر این تخلفات مسائل دیگری نیز به دلیل بافت فرسوده برخی از محلات ونیز رها شدن برخی از اماکن و عدم حضور مالک در این منطقه وجود دارد که در واقع خود سبب ایجاد فضایی برای سرقت وزورگویی شده است.

وی ادامه داد: عدم روشنایی کافی دراین منطقه سبب ایجاد مسائلی برای ساکنین این منطقه شده که از آن جمله می توان به ارائه شش مورد گزارش زورگیری و سرقت در خصوص خوابگاه دخترانه دانشگاه الزهرا که در این مکان مستقر است و سبب ایجاد حوادثی شده اشاره نمود.

وی با بیان اینکه شاید رسیدگی به بافتهای فرسوده در حیطه وظایف شورا نباشد تاکید کرد: اما تامین روشنایی و رسیدگی به این مسائل می‌تواند سبب جلوگیری از آسیبهای اجتماعی گردد.

وی خاطر نشان کرد: دفن زباله‌های ساختمانی در این منطقه نیز از دیگر مواردی است که نیازمند رسیدگی بیشتر است.
رئیس شورای اسلامی شهر نیز در ادامه اظهار داشت: جغرافیای و جرم با یکدیگر همپوشانی داشته و رسیدگی به مسائل مفید در این منطقه از ایجاد جرمهای احتمالی ممانعت خواهد کرد.

الهه راستگو عضو هیات رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه اظهار داشت: هر چند این منطقه جزو مناطق برخوردار است اما شهرداری باید فضاهای فرهنگی را از طریق سرانه ها ایجاد نماید ضمن اینکه روستای حسن آباد ونک در این منطقه از جمله بخشهایی که به دلیل  بافت فرسوده نیازمند رسیدگی است.

احمد حکیمی پور عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر با اشاره به بند 17 ماده 71 قانون شوراها که در خصوص وظایف  و اختیارات شورای شهر است اظهار داشت: نظارت بر حسن جریان دعاوی مربوط به شهرداری‌ها وظیفه شوراهاست.

وی به اجرای طرح فضای سبزی در منطقه 5 و تخلفات صورت گرفته در این پروژه اشاره نمود و افزود: زمین این فضا به متراژ1100 متر متعلق به یک پدر شهید بوده که به قیمت دو میلیارد تومان از سوی ایشان جهت ایجاد فضای سبز به شهرداری واگذار گردیده اما این زمین پس از خریداری از ایشان توسط برخی از عوامل مجدداً به قیمت 22 میلیارد تومان به شهرداری واگذار گردیده که این عمل سبب ایجاد سود بیست میلیارد تومانی برای عده‌ای در شهرداری شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر با بیان اینکه براساس مطالب ذکر شده هر متر زمین باید در حدود 20 میلیون تومان به شهرداری فروخته شده باشد افزود: در هیچ یک  از بخشهای منطقه 5 زمین مسکونی وفضای سبز به این قیمت نبوده و این در واقع به این معنا است که افرادی با طرف حسابهای شهرداری تبانی کرده راه را به آنها نشان می‌دهند تا شهرداری را محکوم نمایند.

احمد حکیمی پور با تاکید بر اینکه از این قبیل مسائل در بخشهای دیگر نیز دیده میشود به فروش زمین در میدان تره بار فرمانیه متری 6 ملیون تومان و خرید آن با قیمت بسیار بالاتر به میزان 20 میلیون تومان اشاره نمود و تاکید کرد: اینها همه به معنای تبانی است و اعلام این مسائل در این جلسات به معنای نگرانی شورای شهر از این اقدامات است چرا که تنها منحصر به یک یا دو مورد نبوده و سبب ضررهای می شود که شهرداری باید این ضررها را از جیب مردم بپردازد.

صابری : شهرداری جای سود آوری نیست

صابری عضو دیگر شورای شهر در ادامه با بیان اینکه این مشکلات هست و نیاز به دستورالعملهایی دارد تا به حسن ختام بینجامد اظهار داشت: اگر زمینی به بهانه تبدیل به فضای سبز خریداری شود اما در واقع سبب بیزینس و افزایش قیمت گردد نیازمند برخورد است چرا که شهرداری جای سودآوری نیست.

وی در ادامه افزود: از نظر اصول حقوقی این افراد محق شکایت بوده ضمن اینکه ماهم به عنوان هم شورا وهم ما به عنوان یک شهروند باید به این مسائل رسیدگی کنیم و اگر این مسائل از طریق شورا و شهرداری حل نگردید رسیدگی از طریق دیوان عدالت اداری صورت گیرد.

این عضو شورای شهر همچنین در خصوص رأی گیری روز یکشنبه شورا جهت انتخاب دو کارشناس برای بنیاد خانواده که به انتخاب حکیمی پور و الهه راستگو و یک فرد دیگر انجامید افزود: انتخاب شخص آقای حکمی پور و راستگو به دلیل کسب آرای بیشتر صحیح بوده اما انتخاب یک نفر دیگر از اعضا که مایل نیستم نام آن را ذکر نمایم به جهت پایین بودن میزان آرا غیر قانونی بوده و این اعمال نیازمند رسیدگی است چرا که سبب سنگ بنای غلط و رقم زدن اتفاقات بعدی خواهد شد.

*خطا در رأی گیری روز یکشنبه جلسه شورای اسلامی شهر تهران

اقبال شاکری عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در خصوص  تخلفات ایجاد شده در اراضی منطقه 5 و ساخت و سازهای غیر قانونی در این منطقه اظهار داشت: علی رغم تلاش پرسنل شهرداری این منطقه گاهی احساس می‌شود کاری از دست آنان بر نمی‌اید و بسیاری از این اراضی تبدیل به آلاچیق و فضاهایی شده که بدون کسب مجوز از سوی شهرداری صورت گرفته است.

وی به ساخت و سازهای شبانه و غیر قانونی در تپه های این منطقه بدون مجوز اشاره نمود وا فزود: عدم برخورد با این تخلفات سبب ایجاد مناطق حاشیه‌ای و فرسوده و غیر اصولی خواهد شد که امیدواریم شهرداری این منطقه گزارشات را به شورا ارائه دهد تا قبل از اینکه کاری دیر شود با حمایت شورا این مشکلات برطرف شود.

درادامه این جلسه احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در تهران 600 هکتار فضای مشجر بالای 5000 متر وجود دارد اظهار داشت: یک چهارم از این فضاها وبه میزان 220 هکتار  تنها در حوزه کن بوده که نظارت بر آن نیازمند طرح جامعی است که پیش بینی شده ولی هنوز اجرا نشده است و اجرایی شدن آن مهم است.

وی با تاکید بر اینکه ارزش زمین مشجر باید بیش از زمین بایر باشد اظهار داشت: این موضوع هم اکنون بالعکس بوده و همین امر سبب ایجاد ساخت وسازهای غیر مجاز دراین زمینها می شود وآمارها نیز بیانگر کاهش این زمینها است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: تخریب پل کن جهت جلوگیری از انتقال مصالح ساختمانی در اراضی نمونه‌ای از اقداماتی بوده که جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز صورت گرفته اما کافی نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: حقوق ، کمیسیون ، مسائل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار