وزیر دادگستری در جمع خبرنگاران:

صنعت قفل شکنی در جهان پرفروش است

صنعت قفل شکنی به معنای شکستن قفل فیلترهایی در نظر گرفته شده برای سایت‌های فضای مجازی امروزه از صنایع پرفروش جهان است.

 به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری دولت یازدهم در جمع خبرنگاران حاضر درمحل برگزاری بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی تهران با اشاره به اینکه سالن یاس در سومین سال فعالیت خود فوق‌العاده ارزشمند است از حیث آن که دوستان با فضای نشر کتاب و سازه‌های کتاب در سالی که گذشته رو به رو می‌شوند گفت: یک دید کلی از عناوین و موضوعات و سبک کتب از کارهای روی جلد ، عناوین انتخاب شده، طراحی‌های جلد و نحوه‌ی چاپ و صنعت چاپ و ویراستاری‌ها کارهای ظاهری و بصری وکارهای محتوایی و علمی درسالن یاس به نمایش گذاشته شده اند، خب این خودش یک حس جالبی به آدم می‌دهد وقتی به سالنی می‌آیید و متوجه می‌شوید در سال گذشته 67 هزار عنوان کتاب جدید در جمهوری اسلامی ایران تولید شده است.

وی ادامه داد: تولید 67 هزار عنوان کتاب جدید در سال گذشته موجب مباهات است، کتب جدید در موضوعات مختلف را دیدیم که بنا برآن 2700 عنوان کتاب در رشته تاریخ تدوین شده که 1700 عنوان از آن‌ها نسل جدید بوده و 200 جلد ادبیات نمایشی در سال گذشته منتشر شده که 130 جلد آن‌ها را ناشران ایرانی و 70 جلد دیگر را مترجمان ارائه دادند.

پورمحمدی اظهارداشت: در حوزه‌ی دین نیز 5هزارو 700 عنوان کتاب در سال گذشته منتشر شده است که همه‌ی این عناوین هم اکنون در سالن یاس قابل مشاهده هستند.

به گفته‌ی پورمحمدی سالن یاس سیر مطالعاتی ارزشمندی برای افراد کتاب‌خوان و محققین ارائه داده است.

وزیر دادگستری در ادامه‌ی سخنان خود با بیان اینکه اهالی رسانه باید ثبت کتاب و کتاب‌خوانی را ترویج کنند ادامه داد: انتظار ما از خبرنگاران این است که سبک زندگی فرهنگی را رواج دهند.

وزیردادگستری تصریح کرد: درست است که امروزه قدرت خرید مردم پایین آمده اما اگر مردم بدانند که چه کتابی مورد نیازشان است و اقدام به خرید همان کتاب بکنند حجم خرید کتاب بالا خواهد رفت و هم‌زمان صرفه‌جویی خواهد می‌شود.

پورمحمدی درپاسخ به سوالات خبرنگاران مبنی براینکه آیا قضات درحال حاضر به اندازه‌ِی کافی کتاب می‌خوانند یا نه؟ گفت: من آمار درستی از این قضیه ندارم اما این را می‌دانم که قضات از صبح تا شب باید کتاب حقوقی بخوانند زیرا امروزه به اندازه‌ای قوانین جدید وضع می‌شود که اگر تمام وقتمان هم برای مطالعه کتاب‌های حقوقی بگذاریم بازهم عقب می‌مانیم.

پورمحمدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه وزات دادگستری در خصوص دانلود بدون مجوز کتاب‌ها از طریق فضای مجازی چه اقدامی کرده گفت: در این مورد باید بگویم صنعت قفل شکنی هم اکنون صنعتی پرفروش در سطح جهان است و ما از کسانی که می توانند فیلترشکن‌ها را تشخیص داده و آن‌ها را مهار کنند کمک می‌خواهیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: کتاب ، نمایشگاه ، پورمحمدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
yekproxysite
۰۲:۵۴ ۱۹ تير ۱۳۹۳
فیلترشکن و پروکسی انلاین یک پروکسی

yekprox3.tk

در صورت فیلترشدن ادرس جدید
yekproxy4.tk
آخرین اخبار