رئیس کمیته سیاسی جبهه اصلاح‌طلبان از جزئیات دیدار جبهه اصلاح‌طلبان با "محمدرضا عارف" در شب گذشته خبر داد.

"جمشید ایرانی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره اولین جلسه جبهه اصلا‌ح‌طلبان در سال جدید اظهار داشت: دیدار با "محمدرضا عارف" اولین برنامه ما در سال 93 بود که در آن دغدغه‌های جبهه با اظهارات "محمد جواد حق‌شناس" رئیس جبهه اصلاح‌طلبان مطرح شد.

وی به بخشی از سخنان "حق‌شناس"  در این دیدار اشاره و تصریح کرد: رئیس جبهه اصلاح‌طلبان به تلاش تمامیت‌خواهان در سال‌های گذشته برای ارائه تفسیر حداقلی از چهره اسلام اشاره داشت و بر این مسئله که "رهبر معظم انقلاب" از نرمش قهرمانانه سخن گفته‌اند اما از سوی منتقدین، کنگره دلواپسیم برگزار می‌شود و این در حالیست که باید از آنان پرسید در زمانی که کشور با اوضاع نابسامان اقتصادی روبرو شد، دلواپس نبودند؟

ایرانی در ادامه به سخنان "عارف" در این دیدار اشاره و بیان داشت: این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خطاب به اعضای جبهه اصلاح‌طلبان به شکست دولت گذشته اشاره کرد و گفت دولتی که در این 8 سال اجازه انتقاد کردن را به دیگر جریانات نمی‌داد مجبور به عقب‌نشینی شد. بنابراین باید سعی در حفظ موفقیت فعلی داشت چرا که در طی 6 ماه، فشارهای بسیاری از سوی مجلس به دولت وارد شده و این مسئله در دولت‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: به گفته عارف، زاویه گرفتن اصلاح‌طلبان از دولت آرزوی رقیبان است و پروژه‌ای که در انتخابت 92 کلید خورد پروژه ناتمامی است که استمرار آن در اسفند 94 رقم می‌خورد لذا اگر نتوانیم موفقیتی را در انتخابات مجلس بدست بیاوریم، نمی‌توانیم مطمئن باشیم که در دولت آینده پیروز میدان هستیم بنابراین باید از دولت حمایت کنیم.

ایرانی با بیان اینکه عارف بر انسجام و همدلی میان اعضا تاکید و تصریح کرد: ‌ما نمایندگان مجلسی را می‌خواهیم که دغدغه مردم داشته باشند و به جای آنکه به دنبال انتخاب شدن خود در 4 سال آینده باشند، مشکلات مردم را حل کنند و باید راهبردهای خود را مشخص و از انتخابات 92 درس بگیریم و آن را مبنا قرار دهیم چرا که اصلاح‌طلبی یک جریان است بنابراین به جای سهم‌خواهی باید شرایط کاندیداتوری را برای افراد مشخص کنیم چراکه تایید صلاحیت‌ها سخت‌ترین مرحله است.

دبیرکل حزب فرزندان ایران با بیان اینکه بنیاد امید ایرانیان عارف یک اتاق فکر برای تفکرات همه اصلاح‌طلبان است، تصریح کرد: عارف این مکان را پایگاهی برای همه جوانان می‌داند که حفظ سرمایه اجتماعی از اهداف آن است و این نهاد کار حزبی و سیاسی انجام نمی‌دهد و همه باید تلاش کنیم تا بتوانیم یک گام در جهت اصلاح‌ برداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار