کرمان/

محصولات کرمان به کشورهای هندوستان و عمان صادر می شوند

راه برای صادرات محصولات استان کرمان به کشورهای هندوستان و عمان و جذب سرمایه گذاران این دو کشور در کرمان هموار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان در همایشی که امروز با حضور رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای هندوستان و عمان ، در اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد ، فرصت ها و چالش های سرمایه گذاری در این دو کشور بررسی شد.

سام ، معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان هدف از برگزاری این همایش را شناخت فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در کشورهای هندوستان و عمان دانست و افزود : ایجاد یک حرکت جدی تر در تجارت متقابل برای جذب سرمایه گذاران این کشورها در کرمان و توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی استان کرمان از دیگر اهداف این همایش است.

محمد مداح ، رایزن بازرگانی ایران در کشور هندوستان هم با شرح شاخص های جمعیتی و اقتصادی این کشور گفت : امروزه وسعت و جمعیت از مهمترین شاخص های قدرت است و هندوستان نیز از نظر وسعت هفتمین کشور جهانست.

وی با اشاره به اینکه هندوستان جمعیت زیاد و نابرابری های زیاد اقتصادی ، مشکلات و کاستی های فراوانی دارد ، افزود : با این وجود اقتصاد هندوستان چهارمین اقتصاد بزرگ دنیاست.

مداح ، نرخ تورم هندوستان را 9 و 6 دهم درصد و جمعیت مسلمان این کشور را 13 و 4 دهم درصد اعلام کرد و گفت : این عوامل در سرمایه گذاری ایرانیان در این کشور تاثیر مثبتی دارد.

وی مهمترین چالش اقتصاد هندوستان را کمبود منابع انرژی برشمرد و افزود: این چالش فرصت مناسبی برای کشور ما محسوب می شود.

مصطفایی ، مدیر کل گمرکات استان کرمان هم خطاب به فعالان اقتصادی و بازرگانان استان گفت : همه آمار و اطلاعات مربوط به صادرات و واردات استان کرمان و کشور در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 46 میلیون دلار از تولیدات استان به هندوستان صادر شده است ، خاطر نشان کرد : پسته ، مغز پسته ، خرما ، بادام و انغوزه عمده محصولات صادراتی بوده است.

در ادامه مسعود طاهری مهر ، رایزن اقتصادی ایران در کشور عمان هم گفت : عمان دومین کشور بزرگ خلیج فارس است و این موقعیت اقتصادی ویژه ای برای آن ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه روزانه یک میلیون و صد هزار بشکه نفت در عمان تولید می شود ، افزود : از این میزان 800 هزار بشکه صادر می شود.

طاهری مهر خاطرنشان کرد: براساس بررسی های کارشناسی ، پیش بینی می شود تا 15 سال آینده نفت عمان به صورت طبیعی قابل بهره برداری نباشد.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه صادرات نفت عمان در آینده نزدیک از حالت غیر رقابتی خارج می شود ، دولت عمان در حال توسعه و تقویت دو صنعت توریسم و شیلات است.

طاهری مهر در توصیف فرصت های صادراتی ایران در بازار عمان گفت : انواع مصالح ساختمانی ، سنگ های زینتی ، سرامیک و همه ی مواد و تجهیزات ساختمانی ، نفت خام ، میوه و صیفی جات ، انواع غذاها به ویژه غذای مکمل کودک (سرلاک) از مهمترین محصولاتی هستند که می توان به عمان صادر کرد./س

برچسب ها: محصولات ، کرمان ، جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.