یادنامه "استاد لطفی" در نیستان رادیو فرهنگ

برنامه "نیستان" به مناسبت در گذشت نوازنده پر آوازه‌ی تار ایرانی، استاد محمدرضا لطفی در چندین برنامه آثار و فعالیت های این استاد بزرگ را بررسی می کند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، استاد محمدرضا لطفی، استاد "مسلم نوازنده" بی بدیل تار جمعه 12 اریبهشت چشم از دنیا فروبست. وی خالق آثاری یگانه در تاریخ موسیقی ایرانی بود و تاثیری شگرف در تعالی هنر موسیقی داشته است به همین سبب رادیو فرهنگ نیزکه طی سال‌های گذشته افتخار همکاری با این استاد برجسته را داشته است، در برنامه موسیقی نیستان از 15 تا 18 اردیبهشت، با حضور کیوان ساکت ( نوازنده تار ) آثار و فعالیت های هنری این هنرمند ارزشمند را بررسی می کند.
 
راه‌اندازی گروه «شیدا» در سال 1354 از مهم‌ترین فعالیت‌های هنری لطفی بود. او همراه گروه «عارف» به سرپرستی حسین علیزاده، به بازخوانی و اجرای دوباره‌ی آثار گذشتگان پرداخت. بعدها کانون موسیقی «چاووش» را با همکاری هنرمندانی مانند حسین علیزاده، پرویز مشکاتیان و علی‌اکبر شکارچی راه‌اندازی کرد و در یک فعالیت چشمگیر، آثاری از این گروه به جا ماند که به گفته‌ی بسیاری از اساتید، از بهترین کارهای موسیقی ایران به‌شمار می‌روند.
 
نیستان هر روز از ساعت 14:30 تا 15:30 به تهیه کنندگی رضا ملکوتی و با اجرای فاطمه رکنی تهیه و پخش می شود.

این برنامه را از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف 106 و ای ام ردیف 558 بشنوید.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار