ساری /

جلوگیری از پیشروی بیشتر آب دریا در بهشهر با ساخت موج شکن

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران ساخت موج شکن برای جلوگیری از پیشروی بیشتر آب دریا و از میان رفتن ساخت و سازها در ساحل دریای بهشهر ضروری دانست

 

ˈ علی یونسی ˈ در حاشیه بازدید از ساحل دریای بهشهر در گفتگو با خبر نگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود : از سه سال پیش تاکنون بیش از سه هزار متر از زمین های مورد استفاده بهره برداران طرح دریای بهشهر بر اثر پیشروی آب از بین رفت و خسارت های فراوانی به سرمایه گذاران این طرح وارد شد.

وی ادامه داد : یکی از اقدامات اساسی برای رفع دائمی این مشکل در ساحل دریای بهشهر احداث موج شکن است که می تواند موجب جلوگیری از پیشروی دائمی آب شود.

معاون استاندار مازندران گفت : طرح دریای بهشهر از امن ترین طرح های مربوط به ساحل سازی دریا در مازندران است که پارسال هیچ شناگری در آن غرق نشد.

وی افزود : مسوولین شهری بهشهر باید در سریع ترین زمان ممکن نسبت به ارائه برنامه مناسب برای احداث موج شکن اقدام کنند تا در آینده از وارد شدن خسارت بیشتر به ساختمان های احداث شده جلوگیری شود.

او بر لزوم توجه بیشتر به ارائه امکانات مورد نیاز گردشگران و مسافران در طرح های سالمسازی دریا نیز تاکید کرد.

براساس اعلام مسوولان استانی ، طرح سالمسازی دریا در مازندران از 17 خرداد ماه آغاز خواهد شد.

شهردار بهشهر نیز گفت : اگر چه یکی از بهترین راه حل ها برای جلوگیری از پیشروی آب احداث موج شکن است ، ولی با توجه به هزینه فراوان ، اجرای آن نیازمند اعتبارات فرا شهرستانی است.

ˈ حمید آزموده ˈ افزود : سال 90 شهرداری بهشهر با هزینه یک میلیارد ریالی ، یک موج شکن به مساحت تقریبی 50 متر احداث کرد اما این موج شکن نتوانست از پیشروی فراوان آب دریا جلوگیری کند.

وی گفت : حدود 220 متر از ساحل دریای بهشهر در اختیار شهرداری بهشهر است که باید تلاش کنیم با احداث سازه های مناسب و موج شکنی که برای مدت طولانی مانع پیشروی آب شود ، از تحمیل خسارت بیشهر جلوگیری کنیم .

آزموده افزود : شهرداری با فراخوان سرمایه گذاران بخش خصوصی ، امکانات مناسبی برای استفاده مسافران و گردشگران فراهم کرد اما از میان رفتن همیشگی این امکانات و خراب شدن ساختمان ها بر اثر پیشروی آب ، انگیزه حضور سرمایه گذاران بشدت کاهش یافت.

براساس اعلام مسوولان استانی ، طرح سالمسازی دریا در مازندران از 17 خرداد ماه آغاز خواهد شد ./س

برچسب ها: جلو گیری ، ساخت ، موج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.