انتقاد شدید آیت‌الله مکارم شیرازی از پوشش جوانان:

چرا باید زنان و دختران لباس تنگ و چسبان بپوشند و به آن افتخار کنند؟/ باید جوانان را نجات داد

این مرجع تقلید گفت: برخی جوانان با پوشیدن لباس‌های تنگ نمی‌توانند به راحتی بنشینند یا برخیزند، این نوع لباس، در واقع لباس نیست، بلکه زندان است؛ این‌ها همه سوغات غرب است که باید اصلاح شود.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله مکارم شیرازی" صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود، در مسجد اعظم قم با تاکید بر این که فرهنگ جامعه باید اصلاح شود، به پوشش برخی جوانان اشاره و اظهار داشت: متاسفانه غلبه فرهنگ غرب بر لباس پوشیدن جوانان هم سایه انداخته، چرا باید جوان مسلمان لباسی را بپوشد که فرهنگ غرب را تداعی می‌کند.

وی بیان داشت: برخی جوانان با پوشیدن لباس‌های تنگ نمی‌توانند به راحتی بنشینند یا برخیزند، این نوع لباس، در واقع لباس نیست، بلکه زندان است؛  این‌ها همه سوغات غرب است که باید اصلاح شود.

این مرجع تقلید با اشاره به این که لباس نباید رنگ رویش رفته و پاره و حروف لاتین داشته باشد، ابراز داشت: جوان‌ها بیگناه هستند، این مسائل تحمیل فرهنگ غرب بر جوانان است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب، یادآور شد: متاسفانه ما تهاجم فرهنگی غربی‌ها را پذیرفته‌ایم، چرا جوان باید به پاره بودن لباسش افتخار کند، چرا باید زنان و دختران لباس تنگ و چسبان بپوشند و به آن افتخار کنند؟!

این مرجع تقلید با بیان اینکه چه کسی گفته پوشیدن لباس آستین کوتاه که تا بالای کتف رفته، نشانه شخصیت است؟، تصریح کرد: این وضعیت موجب ناراحتی است و باید جوانان را نجات داد.

وی خواستار نظارت متولیان فرهنگی به ویژه دولت بر مسائل فرهنگی شده و گفت: باید از طریق صدا و سیما، مدارس، دانشگاه‌ها، روزنامه‌ها و...، فرهنگ پوشش اسلامی برای جوانان تبیین شود، چرا که با کلی‌گویی کار پیش نمی‌رود.

آیت‌الله مکارم شیرازی به خانواده و والدین توصیه کردند که بر نحوه لباس پوشیدن و مسائل نوجوانان و جوانان نظارت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فريد
۰۱:۴۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
چرا ميذارن اين لباس ها وارد يا توليد شه؟؟؟؟؟
وقتي نباشه چطور بپوشن؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۱۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
منم نگرانم بابت رواج این همه بد حجابی والگو برداری از غرب که بیشترشم تاثیر فیلم ها و برنامه های ماهواره است.. ما داریم از اصالت و فرهنگ دینی و اجتماعی خودمون فرسنگها فاصله می گیریم..باید قبل از اینکه خیلی دیر شود کاری کرد ، تعجب میکنم از سکوت و بی توجهی خیلی ها! شهر ما یک شهر توریستیه.. و گاهی میبینم پوشش خارجی ها بهتر از پوشش ایرانیهاست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
ضمناً باید گفت برخی از این خانم ها با شوهرهای خود و با این پوشش فجیع وارد جامعه می شوند . می توان گفت همسران این خانم ها این نوع پوشش را یک نوع کلاس می دانند. غافل از این که خانم های خود را در معرض دید همگان قرار داده اند و ...
باید کاری بنیادین کرد
Iran (Islamic Republic of)
davod
۰۹:۴۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
دراینکه پوششهانامرتب است شکی نیست اما بحث سر چکار کردن میباشد .
United States of America
سامان
۰۹:۱۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
مشکل ازکم کاری مسئولان در زمینه فرهنگ است
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی رضایی
۰۸:۲۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
منم جوانی از جوانان کشور هستم مخالف شیک پوشی نیستم اما بد پوششی بده
جالب اینجاست وقتی به دخترها میگی چرا این کار میکنی میگن شماها چشاتون درویش کنید و نجابت داشته باشید
خداوندا ظهور اقا امام زمان رو هر چه سریعترتعجیل کن .
جامعه داره روز به روز به سمت فساد کشیده میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
من خودم یه دخترم
متأسفانه این نوع پوشش حتی توی شهرستان ها هم رواج پیدا کرده
واقعاً مایه تأسفه و غم انگیزه
چرا یه دختر باید خودش رو اینطوری در معرض دید قرار بده
من با شیک پوشی مخالف نیستم خودم هم از لباس های شیک و رنگ های زیبا استفاده می کنم اما چیزی که خارج از عرف جامعه و اسلام نباشه
پوشیدن لباس های چسبان و آستین های کوتاه مایه خجالت است .......
Iran (Islamic Republic of)
مرتضي
۰۱:۰۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
واقعا" آيا راه حلي وجود نداره...؟

اهالي فرهنگ پاسخگو باشيد.
Iran (Islamic Republic of)
شیرین
۲۳:۴۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
اکثرجوانان فلسفه وجودی پوشش رانمیدونند وخانوم ها فک میکنند پوشش محدودیت است.در حالیکه حجاب ی زن نشانه میزان عزت نفس وخودباوری وبرتری اونه
Iran (Islamic Republic of)
گل پسر
۲۳:۲۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
خدا کنه به آبروی بی بی فاطمه زهرا سلام الله علیها این امر هرچه زودتر محقق بشه و جامعه ی ما از این منجلاب غربی نجات پیدا کنه. من که هر وقت داخل شهر میرم و این مناظر به چشمم میخوره دلم میگیره. به امید نجات هر چه زودتر بشریت.اللهم عجل لولیک الفرج
Australia
محمد
۲۰:۲۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
خدا از بانی وباعثش نگذره؛ که فرهنگ غرب رادر کشورما رواج دادن
آخرین اخبار