اصفهان/

صنعت لوازم خانگی، صنعتی سخت و پر هزینه است.

دبیر کل خانه کارگر ایران گفت :مجموعه های بزرگ بخش خصوصی مانند گروه صنعتی انتخاب باید مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند با تمام ظرفیت خود در زمینه اشتغال و تولید کالای با کیفیت ایرانی پیش روند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ، علیرضا محجوب در بازدید از بزرگترین مجموعه تولید کننده لوازم خانگی کشور با اشاره به اهمیت توجه به تولید داخلی، اظهارکرد: توجه به تولید داخلی بهترین راه برای مبارزه با بیکاری و معضلات اجتماعی مانند اعتیاد است و نیاز است که دولت و کمیسیون های اقتصادی و صنایع و معادن برنامه های ویژه ای برای حمایت از تولید کننده ایرانی داشته باشند و این حمایت باید منجر به تسهیل شرایط تولید و عرضه محصولات شود.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی باید بین مردم نهادینه شود، ادامه داد: باید از تمامی امکانات و ظرفیت ها برای تبلیغ کالاهای ایرانی استفاده شود، چه دلیلی دارد بر روی تابلوهای تبلیغاتی نام و برندهای خارجی تبلیغ شود، اما کالاهای ایرانی مجهول بمانند، چرا بستر تبلیغاتی در اختیار کالاهای خارجی است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس اضافه کرد: کالای با کیفیت ایرانی باید به صورت گسترده تبلیغ شود و از همه ظرفیت ها ها برای معرفی هر چه بهتر آن ها استفاده کرد تا به این وسیله فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی در بین مردم نهادینه شود.

رییس فراکسیون کارگری مجلس همچنین در خصوص پژوهش به عنوان یکی از اصلی ترین مباحثی که تولید کنندگان باید به آن توجه کنند، تصریح کرد: توجه به پژوهش کاربردی وعملیاتی از اهمیت خاصی برخوردار است، در سال های گذشته برخی بخش ها به پژوهش به عنوان فعالیت غیر کاربردی نگاه کرده اند و حتی هزینه ای برای پژوهش در نظر نگرفته اند.

محجوب صنعت ساخت لوازم خانگی را به عنوان صنعتی سخت و پر هزینه توصیف کرد و گفت: در این صنعت طراحی و ساخت باید به روز باشد و کنترل کیفی در تمامی مراحل لحاظ شود به همین دلیل اداره این صنعت بسیار پر هزینه و دشوار است، در حال حاضر تولید کنندگان لوازم خانگی که دارای برنامه دقیق و مدون و پژوهش های کاربردی هستند، همچنان به کار خود ادامه می دهند و باید از مدیران این صنعت تشکر و قدردانی کرد.

وی پیرامون گروه صنعتی انتخاب بزرگترین مجموعه تولید کننده لوازم خانگی ایران گفت: حقیقتا از دیدن مجموعه کارخانه های این گروه شگفت زده شدم، مجموعه از استانداردهای بالایی برخوردار است، مسؤولان این گروه پژوهش عملی و کاربردی را به بهترین شکل اجرایی کرده اند، گروه صنعتی انتخاب باید مورد حمایت قرار گیرد تا بتواند با استفاده از تمام ظرفیت خود در زمینه اشتغال و تولید کالای با کیفیت ایرانی پیش رود.


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، صنعت ، لوازم ، خانگی ، صنعتی ، سخت ، و ، پر ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.