شیراز/

بیشترین آمار اعتکاف در کشور متعلق به استان فارس

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت : بیشترین آمار اعتکاف در کشور متعلق به استان فارس است که این موضوع موجب مباهات است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر شاهچراغ ، با اشاره به اهمیت ماه رجب در بهره گیری مسلمانان و مومنان از فضایل این ماه تاکید کرد و ادامه داد: در کنار همه فضیلت ها در این ماه ، فریضه اعتکاف مورد توجه قرار گرفته است که در چند سال اخیر نیز شاهد گسترش این فریضه در کشور هستیم .

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به دیدار دو روز پیش مسوولان هیات مرکزی برگزاری اعتکاف با مقام معظم رهبری گفت : در این جلسه مسوولان مربوط گزارشی از روند برگزاری اعتکاف پارسال و مقایسه با امسال خدمت معظم له ارائه کردند .

وی افزود : بر اساس این گزارش ها پارسال حدود 800 هزار نفر در کشور معتکف شدند که امسال برآورد مسوولان بالای یک میلیون نفر معتکف است که این موضوع حاکی از اقبال گسترده مردم بویژه جوانان از این امر است .

رییس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: فرصت اعتکاف که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم کرده ، فرصتی بزرگ و استثنایی است و ما در همه جا شاهد ترویج و گسترش این موضوع هستیم و استقبال به حدی است که مردم برای ثبت نام اعتکاف صف می بندند و از ماه قبل نام نویسی می کنند و در بسیاری از مناطق فضا برای اعتکاف کافی نیست .

این مسوول بیان کرد : موضوع مهم در اعتکاف کشور حضور 70 درصدی جوانان است که این موضوع نیز باعث تحسین و مباهات است .

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی افزود : مردم باید از فرصت استثنایی ماه رجب برای آمرزش گناهان بهره گیرند .

وی با اشاره به لزوم شکرگذاری مومنان از نعمت های خداوند گفت : براساس آیات قرآنی هیچ کس قادر نیست نعمت های خدا را بشمارد ، اما از میان همه این نعمت ها خداوند بابت یک نعمت بر بشریت منت نهاده و آن بعثت پیامبر مکرم اسلام است ؛ کسی که قرآن بر او نازل شد و او بشریت را هدایت کرد که این نعمت قابل مقایسه با دیگر نعمت های خداوند نیست .

نامگذاری شیراز به سومین حرم اهل بیت (ع) موقعیتی ویژه و استثنایی را برای شیراز در زمینه امور فرهنگی و مذهبی و توجه به حرمین مطهر فراهم کرده است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: آمار ، اعتکاف ، کشور ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.