اعلام آمادگی سمير جعجع برای انصراف از نامزدی انتخابات رياست جمهوری لبنان

سمیر جعجع رهبر حزب «نیروهای لبنانی» که برای انتخابات ریاست جمهوری لبنان نامزد شده است روز پنجشنبه اعلام کرد در صورتی که نیروهای 14 مارس بر روی نامزد دیگری توافق کنند حاضر است از نامزدی خود برای این انتخابات انصراف دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رسمی لبنان؛ سمیر جعجع که به همراه سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان و ولید جنبلاط رهبر حزب سوسیالیست ترقی‌خواه و دروزی‌های لبنان، گروه هم‌پیمان سیاسی جریان 14 مارس را شکل داده‌اند، امروز در سخنانی در بکرکی، مقر اسقف مارونی های لبنان ، گفت:« من نمی خواهم نامزدی تحریک کننده باشم. چرا روند انتخابات ریاست جمهوری در لبنان همین حالا نیز به گونه ای حساب شده با بن بست مواجه شده است.»
این فعال سیاسی مسیحی لبنانی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری کرد بشاره بطرس الراعی اسقف اعظم مارونی های لبنان از کسانی که نشست انتخاباتی پارلمان لبنان را تحریم کردند بخواهد تا این بار در تصمیم خود بازنگری کنند و در نشستی که برای انتخاب رئیس جمهور در پارلمان کشور برگزار خواهد شد شرکت کنند.
جعجع افزود رهبر مارونی های لبنان خوب است به این گروه از افراد توافقنامه ای را که در مقر بکرکی به دست آمد و به سند بکرکی معروف شد گوشزد کند . سندی که به موجب آن نیروهای سیاسی لبنان تعهد دادند در نشست هایی که در پارلمان کشور برای انتخاب رئیس جمهور تشکیل خواهد شد شرکت خواهند کرد.
رهبر سابق فالانژهای لبنان از موضع جریان هشت مارس در جریان نشست انتخاباتی در پارلمان لبنان انتقاد کرد و گفت مواضع این گروه به گونه ای بود که کلا نامزدی مرا چالش برای کشور می دانستند و با‌ آن مخالفت کردند. در حالی که هر شهروند لبنانی حق دارد خود را برای انتخابات ریاست جمهوری کشور نامزد کند. اما آنچه جریان هشت مارس در پارلمان لبنان انجام داد معادل ایجاد بن بست بود.»
رهبر نیروهای لبنانی با هشدار درباره خلا در سمت ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد با هر گونه پیشنهادی که از خلا در این سمت جلوگیری کند استقبال خواهد کرد و برای اجرای آن تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار