اردبیل/

مناطق گردشگری استان اردبیل جزو مناطق آزاد می شوند

استاندار اردبیل گفت: در نظر داریم تمامی مناطق گردشگری استان اردبیل به نوعی جزو مناطق آزاد گردشگری شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش افزود: با توجه به نظر مساعد مسوولان کشوری دامنه های سبلان در اولویت قرار گرفتن در پوشش منطقه آزاد گردشگری هستند.

وی با اشاره به طرح ایجاد منطقه آزاد گردشگری در سرعین گفت: هم اکنون این طرح توسط مشاوران در حال مطالعه است.

استاندار اردبیل به استعدادهای گردشگری و ورزشی شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: برای احداث کمپ تیم های ملی در استان 150 هکتار زمین مورد نیاز است که این میزان زمین مسطح در شهرستان سرعین وجود ندارد و می توان بخش هایی از این کمپ را در منطقه نیر و مشگین شهر احداث کرد.

خدابخش با تاکید بر حضور سرمایه گذاران خصوصی در منطقه گفت: منابع دولت در بخش عمرانی کم است و برای آبادانی شهرهایی مانند نیر که ظرفیت های مختلف دارد بخش خصوصی باید وارد شود.

وی دهکده توریستی سبلان نیر را نمونه ای از این طرح ها ذکر کرد که تاکنون حدود 50 میلیارد ریال در آن هزینه شده و نیاز است که بخش خصوصی درآن فعال تر مشارکت داشته باشد.

استاندار اردبیل اظهار داشت: با هدف رونق شهر نیر برای چند پروژه مهم اعتبارات استانی تخصیص یافته که اگر به طور کامل تخصیص یابد این منطقه از محرومیت خارج می شود.

خدابخش با بیان این که یکی از سرمایه گذاران زمینی به مساحت 100 هکتار برای دامداری و تولید شیر و لبنیات و پرورش دام نیاز دارد، گفت : تلاش می کنیم کارخانه تولید شیر و لبنیات در شهر نیر احداث و دامداری و دامپروری در جای دیگری انجام شود.

وی افزود: مدیران استان باید با جذب سرمایه گذار و مشارکت دهی مردم دولت را در حمایت از زیر ساخت ها و سرمایه گذاران کمک کنند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، مناطق ، آزاد ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.