نماینده گروه چند رسانه‌ای شفق:

خط قرمزهای ما عدم حاشیه‌سازی برای دولت‌ها است/ ساخت سری دوم و سوم مستند "من روحانی هستم"

نماینده گروه چند رسانه‌ای شفق گفت: از خط قرمزهای ما عدم حاشیه‌سازی برای دولت‌ها است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، حقی نماینده گروه چند رسانه‌ای شفق در نشست خبری عوامل تولید و توزیع مستند من روحانی هستم که صبح امروز در خبرگزاری نسیم برگزار شد، گفت: سال 92 با چند نفر از دوستان اولین پروژه بلند مستند خود را شروع کردیم و مستند من روحانی هستم ماحصل تلاش خانم‌های دانشجو با خط مشی جهادی در زندگی مبارزاتی 50 ساله دکتر روحانی عالی‌ترین مقام اجرایی 4 سال آینده کشور بود.

وی تصریح کرد: دوری دکتر روحانی از سیاست در 8 سال گذشته فرصت را برای فرصت‌طلبان ایجاد کرده بود که تصویری غیرواقعی از وی ایجادکنند اما ما می‌خواستیم تصویر واقعی را درست کنیم و در پایه اسناد قوی این مستند را استوار کنیم به همین خاطر بیشترین منابع خود را براساس منابع رسمی قرار دادیم.

حقی اظهار داشت: بیشترین وقت خود را برای تحقیقات گذاشتیم و چندین بار به مرکز اسناد انقلاب اسلامی، کتابخانه مجلس و کتابخانه دانشگاه تهران مراجعه کردیم و در ماه رمضان سال گذشته در مرکز اسناد انقلاب اسلامی به ما گفتند که بیشترین چیزی را که می‌توانند به ما بدهند خاطرات دکتر روحانی که با وسواس زیادی نوشته شده به همین خاطر این امر ما را مطمئن کرد تا از خاطرات وی استفاده کنیم اما کتاب وی از زمان تولد تا سال 58 بود.

نماینده گروه چند رسانه‌ای شفق ادامه داد: به همین خاطر مجبور بودیم به منابعی دیگر مثل خاطرات آقای هاشمی که از معدود منابع شفاهی دهه 60 است استفاده کنیم که در طول تحقیقات حجم زیادی از اطلاعات را به دست آوردیم.

وی بیان داشت: برای کار خود معیارهایی داشتیم از جمله اینکه وارد حریم شخصی دکتر روحانی نشویم و هر چیزی که می‌گوییم همانی باشد که در کتاب خاطرات وی گفته شده باشد و مسئله دیگری که در این مستند لحاظ کردیم این بودکه شان دکتر روحانی به عنوان رئیس‌جمهوری ایران حفظ شود به همین خاطر به دنبال اطلاعات حاشیه‌ای نرفتیم چون نمی‌خواستیم جنجال‌سازی کنیم.

حقی تصریح کرد: از خط قرمزهای ما عدم حاشیه‌سازی برای دولت‌ها است البته باید بگویم این کار مستند تا آبان ماه به اتمام رسید و کار چند بار ویرایش شد و به دنبال روزی برای رونمایی بودیم و از آنجایی که می‌دانستیم تولد ایشان 9 دی مصادف با 28 صفر بود همین روز را در نظر گرفتیم که در شبکه اجتماعی افسران رونمایی شد و بلافاصله درخواست اکران در دانشگاه‌‌ها شروع شد که براین اساس اولین اکران دانشگاهی در 13 بهمن در دانشکده حقوق و علوم سیاسی که دانشگاه آقای دکتر روحانی است اکران شد که تیم سازنده هم در آنجا حضور داشت و دانشجویان هم برخوردهای منطقی را از خود نشان دادند.

نماینده گروه چند رسانه‌ای شفق بیان داشت: 4 ماه از اکران گذشت و اکران عادی این مستند ادامه داشت و ما هم به سراغ کارهای بعدی خود رفتیم اما عده‌ای نمی‌خواستند که کار بدین شکل پیش برود و پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها با مصاحبه‌ای از یک منبع آگاه و پس از آن مصاحبه با مشاور رئیس‌جمهور که حاوی ادبیات امنیتی بود پروژه تخریب مستند شروع شد و ما به یک باره تبدیل به تیتر یک رسانه‌ها شدیم اما مگر می‌شود چنین اتفاقی بدون اتاق فکر برای عملیاتی روانی باشد.

وی افزود: چند نفر خاص برای یکسری رسانه‌ها مطلب نوشتند و هر روز مسئولینی که حتی مستند را ندیده بودند را وادار به موضع‌گیری می‌کردند و سناریوها علیه ما جالب بود چون اول می‌گفتند محتوا ایراد دارد و بعد می‌گفتند تدوین مشکل دارد و بعد می‌گفتند که مستند مقرضانه است.

حقی بیان داشت: هزاران دروغ علیه ما ساخته شد اما به چه پشتوانه‌ای این همه دروغ گفته شدو اینها که کلی دروغ گفتند خود را مصون از برخورد می‌دانند و باید بپرسیم چاپ این همه دروغ با پول شخصی بوده و یا بیت‌المال و چرا این همه فشار به قوه قضاییه آوردند تا اثر هنری که تولید چند خانم دانشجو است برخورد شود و بگویند سازندگان آن وجود خارجی ندارند اما من امروز اینجا هستم تا از این مستند مظلوم دفاع کنم.

نماینده گروه چند رسانه‌ای شفق اظهار داشت: از ما شناسنامه خواستند که آیا همیشه با مستندسازان این گونه برخورد می‌شود البته ما با شناسنامه‌ها و گذرنامه‌هایمان آمدیم و پیشنهاد می‌کنیم برای من گذرنامه‌ها را چک کنند چون فتنه 88 نشان داد آن چیزی که باید از آن طرف یادمی‌دهند تا تیم عملیات روانی علیه مستندسازان را نزدیک به 10 روز فعال کند.

وی ادامه داد: این مشی تروریست رسانه‌ای است اما بدانند که نمی‌توانند نیروهای انقلابی را از راه به دست کنند و ما اینجا هستیم تا تمام اطلاعات خود را با کتب و منابع رسمی منتشر کنیم البته تصاویر و فیلم‌های ما که در مستند ازآن استفاده شده قابل دانلود بوده و ما به محرمانه‌‌های خاصی دسترسی نداشتیم و این امر را هر کسی با کمترین اطلاعات متوجه می‌شود.

حقی اظهار داشت: من اینجا با قوت از مستند دفاع می‌کنم البته تخریب‌کنندگان ما جرات نداشتند از پشت پرده بیرون بیایند و اگر می‌گویند دروغ است شهامت ندارند بگویند که شاید خاطرات آقای هاشمی مشکل دارد.

نماینده گروه چند رسانه‌ای شفق ادامه داد: در این مستند 56 دقیقه‌ای به یک قسمت خاص آن توجه شده تا بخش‌های دیگر آن دیده نشود ولی مگر آقای روحانی نگفت بهترین ممیزی وجدان مردم است و این رسانه‌ها و این افراد چرا نمی‌گذارند قشر جوان مستند را ببینند و صحت و صغم را پیدا کند.

وی بیان داشت: به ما می‌گویند دروغ گفتید اما چه دروغی گفتیم؛ اگر می‌گفتیم آقای روحانی اصلاح‌طلب بود درست است یا اینکه به نخست‌وزیری آقای موسوی رای داد درست بود چون در منابع گفته شده که آقای روحانی با نخست وزیری آقای میرحسین موسوی مخالف بود اما چرا تقصیر را بر گردن مستندسازان می‌اندازند.

حقی تصریح کرد: آقای روحانی از افراد موثر در ختم قائله 18 تیر بود و ما عزممان را برای ساخت سری دوم و سوم این مستند جزم کرده‌ایم چون به راه خود اعتقاد داریم.

نماینده گروه چند رسانه‌ای شفق ادامه داد: به عنوان فردی که شناسنامه‌ام را نشان داده‌ام این اثر شناسنامه‌دار است و اسم دارد چون اگر هویت ما جعلی بود اسم خود را در تیتراژ نمی‌زدیم.

حقی تصریح کرد: آقای روحانی اتفاقاتی که امروز می‌افتد شبیه به سال‌های 76 و 77 است و این جریانات رسانه‌ای به رسانه‌های زنجیره‌ای دهه 70 شباهت دارد چراکه تجربه نشان داده اینجا کسانی هستند که شعار عبور از روحانی سر می‌دهند اما ما به وعده الهی ایمان داریم چون در هجمه فراگیر دست پرتوان الهی دست فرزندانش را گرفت و ما را تنها نگذاشت چراکه ما برای خدا کار کرده‌ایم و به کار خود ادامه خواهیم داد.

نماینده گروه چند رسانه‌ای شفق در پایان خاطرنشان کرد: این قوقازیست‌ها خود را برای محکمه الهی آماده کنند چراکه ندیده قضاوت کردند و یقین بدانند این محکمه نزدیک است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاست ، خارجی ، صبح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار