ساختمان باشگاه در شان پرسپولیس نیست/ اعضای هیات مدیره 300 سال تجربه دارند

نايب رئيس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس معتقد است پرسپولیس باید ابتدا به شرکتی سودآور تبدیل شود و پس از آن به شکلی کاملا استاندارد بودجه‌ای را برای بخش‌های ورزشی و جهت موفقیت‌های داخلی و بین‌المللی آن درنظر گرفت. وی همچنین گفت: 9 نفری که به عنوان هیات مدیره پرسپولیس انتخاب شده‌اند، بالای 300 سال تجربه اقتصادی - ورزشی دارند که این موضوع مهمی بوده و باید به آن توجه کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،حسين کاظم‌پور عضو جدید و نايب رئيس هیات مدیره پرسپولیس با بیان اینکه باید حاشیه‌ها را از این باشگاه دور کرد تا بتوان اقدامات فنی و اقتصادی را پیش برد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: بنده پیش از انقلاب طرفدار پرسپولیس بوده و هستم و بارها برای تماشای بازی‌های این تیم به ورزشگاه رفته‌ام، پس با شناختی که از این باشگاه دارم، می‌دانم باید چه اقداماتی را برای حل مشکلات آن در نظر گرفت.

پرسپولیس باید اول يك شرکت باشد، نه  صرفا يك باشگاه
وی ادامه داد: پرسپولیس را نباید از دریچه یک باشگاه نگاه کرد بلکه باید آن را یک شرکت اقتصادی دانست که باشگاه و تیم‌های ورزشی به عنوان یکی از بخش‌ هاي فعال این شرکت محسوب می‌شوند. پس باید به این سمت حرکت کنیم و اقدامات اقتصادی خود را به شکلی پیش ببریم که پرسپولیس را ابتدا به شرکتی سودآور تبدیل کنیم و پس از آن به شکلی کاملا استاندارد بودجه‌ای را در بخش‌های ورزشی و برای موفقیت‌های داخلی و بین‌المللی آن درنظر کنیم.

شرکت‌های زیان‌ده را به سوددهی رساندم
عضو اقتصادی هیات مدیره باشگاه پرسپولیس همچنین در مورد سوابق خود به خبرنگار مهر گفت: بنده 27 سال است که در شرکت‌های بزرگ و مجموعه‌های اقتصادی فعالیت کرده و با عنایت به خداوند متعال و تلاش‌هایی که انجام داده‌ام، برخی از این شرکت‌ها را که زیان‌ده بوده را تحویل گرفته‌ام و در فاصله زمانی 2 تا 5 ساله آنها را متحول کرده‌ام. شرکت‌‌هایی از جمله هلدینگ ساختمانی غدیر و شرکت ساختمانی معلم. من سال 85 شرکت ساختمانی معلم را تحویل گرفتم که در آن مقطع زیان ده بود اما خوشبختانه روزی که آن را تحویل دادم علاوه بر داشتن پروژه هاي بزرگ بطور متوسط سالانه رقمي در حدود 50 میلیارد تومان سوددهی داشت.

ایجاد درآمد 800 میلیاردتوماني برای یک شرکت
وی اضافه کرد: همچنین قبل از مديريت عامل شركت ساختمانی معلم كه زير مجموعه صندوق ذخيره فرهنگيان بود، درگروه سرمایه گذاری بهمن مسئولیت تاسيس شركت و هلدينگ بزرگ ساختماني را برعهده گرفتم که خوشبختانه حداقل کاری که برای این شرکت انجام دادم، خرید مجموعه‌ای در اطراف خيابان فدائیان اسلام بود به رقمی زير 50 ميليارد تومان آنهم قسطی که امروز این مجموعه حداقل 700 تا 800 میلیارد تومان می‌ارزد. شما حساب کنید متوسط سود سالیانه انهم فقط در يك پروژه این شرکت چقدر است. لازم است یادآوری كنم كه ايجاد آن هلدينگ هم توسط اينجانب بوده كه كاری بسيار سخت و با برنامه بوده كه پس از تحويل مديريت، آن هلدينگ به حركت رو به رشد خود با صلابت ادامه داده و می‌دهد.

خلاهای بزرگ در نظم و انضباط باشگاه‌داری
کاظم‌پور با بیان اینکه تخصص اصلی‌اش مدیریت اقتصادی در بخش ساختمان و املاک است، ادامه داد: من با مجموعه‌های ورشکسته زیاد سرو کار داشته و فکر می‌کنم در پرسپولیس هم مشکلاتی مشابه آنها وجود دارد. نداشتن نظم و انضباط در تمام امور خصوصا مسائل اقتصادی خلایی بزرگ در این باشگاه است. مجمع این باشگاه به خوبی برگزار نمی‌شود. صورت‌های مالی درست نیست که همین مسائل باعث ایجاد بی‌نظمی در این باشگاه شده است.

خروج پرسپولیس از ورشکستگی
وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که آیا می‌توانید پرسپولیس را از ورشکستگی نجات دهید؟، اظهار کرد: کار نشد ندارد اما این اتفاق نیاز به چندین موضوع دارد. مهمترین عامل آن زمان است زیرا نمی‌توان در یک مقطع کوتاه همه مشکلات را رفع کرد. تدبیر، هماهنگی و حمایت ويژه اسپانسر دیگر عواملی است که می‌تواند باشگاه را به سوی حل معضلات مالی پیش ببرد.

کمک‌های اعضای جدید هیات مدیره در بخش‌های مختلف
عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در این خصوص اضافه کرد: اعضای هیات مدیره پرسپولیس افرادی هستند که از نظر اقتصادی و ورزشی در سطح بالایی قرار دارند. هر کدام از آنها در بخش‌های تخصصی خود می‌توانند کمک‌های بزرگی را به مجموعه پرسپولیس کرده تا این مجموعه را از شرایط فعلی خارج كرده و در مسیر صحيح و اصولي كه نتيجه بارز آن مي‌تواند هم كسب نتيجه در باشگاه است و قطعا سوددهی باشد قرار بدهند.

حاشیه‌سازی‌ها هیچ کمکی به باشگاه نمی‌کند
وی با بیان اینکه خیلی از افراد منتقد و مدعی هستند اما برخی از حاشیه‌سازی‌ها هیچ کمکی به باشگاه نمی‌کند، ادامه داد: من از تمام دوستان می‌خواهم صبور باشند زیرا مطمئنم افرادی که دور هم در هیات مدیره جمع شده‌اند، می‌توانند بسیاری از مشکلات را برطرف کنند. باز هم تکرار می‌کنم کار بسیار مشکل است اما می‌توان بر مشکلات غلبه کرد.

باید اساسنامه‌ها و آیین نامه‌های باشگاه مشخص شود
کاظم‌پور در مورد اینکه شرح وظایف اعضای هیات مدیره مشخص شده است، تصریح کرد: همان طور که آقای رحیمی توضیح داد، ابتدا باید اساسنامه‌ها و آیین نامه‌های باشگاه مشخص شود. وقتی می‌خواهید یک معامله کوچک انجام دهید، بر اساس یک آیین‌نامه مدون آن را انجام می‌دهید اما در اینجا یا اساسنامه و آیین نامه وجود نداشته و یا اگر وجود داشته، ایراداتی داشته است.

ساختمان باشگاه در شان پرسپولیس نیست
وی در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر افزود: به همین دلیل ما باید دوباره پایه‌هایی محکم و اصولی برای باشگاه تدوین کنیم و نظم و انضباط را نه تنها در مباحث مالی بلکه در همه مسائل مدنظر بگیریم. به طور مثال ساختمانی که در اختیار باشگاه است، اصلا در شان آن نیست و همچنین اصول اولیه باشگاه‌داری اصلا در پرسپولیس دیده نمی‌شود که باید به مرور زمان همه مشکلات را برطرف کرد.

با قدرت مقابل مشکلات می‌ایستیم
عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس با اشاره به اینکه به میدان آمده و مقابل مشکلات با قدرت می‌ایستد تا شرایط باشگاه را به وضعیت ایده‌آل برساند، ادامه داد: با توجه به اینکه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نسبت به سایر باشگاه‌ها، هواداران و علاقه‌مندان بیشتری در سراسر ایران و حتی کشورهای خارجی دارند، باید همه کمک کنند تا اقدامات مثبتی در این دو باشگاه صورت گیرد، خصوصا برای هواداران آنها.

مدیران باشگاه‌های مطرح دنیا اقتصادی هستند نه ورزشی
متاسفانه امروز پرسپولیس هم از داخل هم از بیرون مشکلاتی دارد که باید راه حل های مناسبی برای حل آنها در نظر گرفت. وی با بیان این مساله خاطرنشان کرد: خوشبختانه تیم خوبی در هیات مدیره دور هم جمع شده‌اند که می‌توانند تاثیرات مثبتی در این باشگاه داشته باشند. همانطوری که می‌دانيد مدیران باشگاه‌های مطرح دنیا اقتصادی هستند نه ورزشی که همین مساله به آنها کمک کرده در مباحث اقتصادی موفق باشند تا با تکیه بر این موضوع مهم، در بخش‌های ورزشی نیز به اهداف‌شان برسند.

توضیح در مورد فایل صوتی 
فایل صوتی صحبت‌های اعضای هیات مدیره پرسپولیس که در یکی از روزنامه‌ها چاپ شد اتفاقی بود که شاید بی‌اعتمادی ها را در این باشگاه و در بین مدیران آن به وجود آورد. کاظم‌پور در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: من هم این موضوع را شنیده‌ام و در جلسه اخیر هیات مديره مطرح شد و همه اعضا از این موضوع اظهار برائت کرده و اصل موضوع را تكذيب کردند. با توجه به ساختن و حتی فتوشاپ‌های غير واقعی مقرر شد پاسخ این قبيل مسائل را با كار و تلاش مضاعف داده و به اين نوع حاشيه‌سازی‌ها توجهی نکرده و آن را به نوعی یک توطئه خواندند.

باید بیشتر صبور باشیم
وی اضافه کرد: البته من در آن نشست هیات مدیره نبودم اما در جلسه اخیر خطاب به دوستان گفتم باید با عملکرد خویش خیلی از موضوعات را اثبات کنیم. در چنین مواقعی باید بیشتر صبور باشیم زیرا هر مجموعه مخالف و موافق‌هایی دارد. در برخی مواقع موافقان یک جور عمل می‌کنند و به تیم ضربه می‌زنند و مخالفان نیز به نحو دیگر.

300 سال تجربه کاری در هیات مدیره پرسپولیس
عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس ادامه داد: شاید برخی دنبال آن هستند که پرسپولیس را زمین‌گیر کنند و شاید هم برنامه برخی مدیران که با بی‌تدبیری همراه بوده، به پرسپولیس ضربه زده است. مطمئنا آن بی‌تدبیری عمدی نبوده و فرد فکر می‌کرده با کارهایش به پرسپولیس خدمت می‌کند اما در نهایت تفکراتش نتایج منفی در برداشته است. اما بار دیگر تاکید می‌کنم 9 نفری که امروز در هیات مدیره پرسپولیس حضور دارند، بالای 300 سال تجربه اقتصادی - ورزشی دارند که این موضوع مهمی بوده و باید به آن توجه کرد.

توضیح در مورد تحول اقتصادی
وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که آیا واقعا اعضای هیات مدیره جدید پرسپولیس می‌توانند تحولی اقتصادی در این باشگاه ایجاد کنند و یا مثل دوره‌های گذشته مباحث اقتصادی کلیشه‌ای مطرح می‌شود، اظهار کرد: به عقیده شما تحول اقتصادی یعنی چه؟ شما ببینید برای قانون تجارت کتابچه‌ای  200-150 صفحه‌ای در قطع جيبی به چاپ رسیده و معنای کلی آن این است که شرکت باید سودده باشد. شاید در مواقعی زیان‌ده شود اما ما ترازنامه مالی داریم که سود و زیان در کنار هم قرار می‌گیرد و برآیند آن باید سوددهی شرکت باشد. این یک نگاه اقتصادی است و باز هم تاکید می‌کنم اگر هدف این است پرسپولیس دیگر زیان‌ده نباشد، باید به شرکتی اقتصادی تبدیل شود که باشگاه و تیم‌های ورزشی زیرمجموعه آن باشند.

نیروی انسانی سرمایه‌ای بزرگ است
کاظم‌پور همچنین تاکید کرد: بنده فکر می‌کنم می‌توان چنین اتفاق بزرگی را در پرسپولیس رقم زد و آن را به شرکتی سودده تبدیل کرد. در این راه باید از تمام ابزارهای موجود حتی هواداران به بهترین شکل استفاده شود. در همه جای دنیا نیروی انسانی را یک سرمایه بزرگ می‌دانند و امروز که پرسپولیس حداقل 20 میلیون هوادار دارد می‌توان آنها را به شکلی ساماندهی کرد که بتوانند به باشگاه کمک کنند.

می‌توانیم ساختار باشگاه را درست کنیم
وی با اشاره به اینکه در گذشته هر اتفاقی که افتاده باشد از جمله ضعف‌های مدیریتی به تیم جدید مدیریتی پرسپولیس مربوط نمی‌شود ولي باید آنها را رصد و بر طرف کرد، ادامه داد: وظیفه ما ساماندهی اقتصادی امروز و آینده پرسپولیس است و باید مرحله به مرحله پیش برویم تا شرایط بهتر و اصولی‌تر را در باشگاه رقم بزنیم. شک نکنید می‌توانیم ساختار باشگاه را درست کنیم اما در این راه نباید فراموش کرد که بدون داشتن ساختار نمی‌توان فعالیت‌های اقتصادی را به بهترین شکل انجام داد.

در نظر گرفتن الفبای صحیح برای فعالیت‌های باشگاه
عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: مدیران جدید هیات مدیره پرسپولیس در گام نخست قصد دارند الفبای صحیحی در فعالیت‌های باشگاه مد نظر قرار داده و با اقدامات صحیح و اصولی فعالیت‌ها را پیش ببرند. اینکه امروز بگوییم قطعا فردا نتیجه می‌گیریم درست نیست زیرا فعالیت‌های اقتصادی نیاز به زمان و داشتن ساختار و یک استراتژی منسجم دارد. ما باید اهداف کوتاه، میان و بلندمدت خود را مشخص کنیم تا بتوانیم به اهدافمان برسیم.

باید ستاره بسازیم نه اینکه بخریم
وی خاطرنشان کرد: قطعا نگاه باشگاه "شماره یک" بودن در فعالیت‌های ورزشی است اما باید چشم اندازها و برنامه‌های ما کاملا مدون، اصولی و حرفه‌ای باشد و اینکه باید چگونه به چشم اندازهای خود برسیم خود مضوعي است كه باید به طور خاص به آن پرداخت. به طور مثال فقط نباید به فکر جذب ستاره باشیم زیرا این معقول نیست ولی کار اصولی در این بخش این است که در کنار داشتن ستاره‌ها فعالیت‌های خود را در ‌بخش‌های آکادمی و تیم‌های پایه افزایش دهیم و خودمان ستاره درست کرده و صادر کنیم.

مردم متوجه اقدامات می‌شوند
کاظم‌پور در خصوص اینکه هواداران باشگاهی مانند پرسپولیس نتیجه گرا بوده و کمتر می‌توان مانند باشگاه‌هایی همچون فولاد و نفت و ... جوانگرایی و کارهای زیربنایی در آن انجام داد، اظهار کرد: این درست بوده که ممکن است فعالیت‌های زیربنایی در مقطعی باعث نتیجه نگرفتن تیم شود اما مردم همه چیزها را متوجه می‌شوند. بنده خودم در گذشته بارها به ورزشگاه رفتم و شاهد باخت پرسپولیس بودم. شاید از آن باخت ناراحت شدم اما وقتی دیدم بازیکنان تمام تلاش خود را به کار می‌بندند و تیم بسیار منسجم و اصولی بازی می‌کند، از عملکرد تیم رضایت داشتم زیرا باخت هم جزئی از فوتبال است و همیشه نمی‌توان برنده بود.

تنها اقدام برای موفقیت کوتاه مدت اصولی نیست
وی اضافه کرد: من اصلا این موضوع را قبول ندارم که شاید حضورم در پرسپولیس یکساله باشد، پس تمام تلاش و برنامه‌های خود را برای موفقیت کوتاه مدت به کارببندم. امروز که در چنین پست مهمی قرار گرفته ایم، ما باید هم برای کوتاه مدت و هم برای میان و بلندمدت برنامه‌ریزی کنیم. این یعنی کار حرفه‌ای و مسئولیت پذیر بودن. واقعا منطقی نیست برای اینکه خودمان را در مقطعی کوتاه محبوب کنیم، خشت‌های دیوار باشگاه بزرگی مانند پرسپولیس را کج بنا بگذاریم.

افراد هیات مدیره پرسپولیس تریلیاردها تومان می‌ارزند
عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس به صحبت‌های اخیر علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال که گفته است خودش 7 نفر را می‌آورد که نفری 2 میلیارد به این باشگاه کمک کنند، اینگونه واکنش نشان داد: من این صحبت‌ها را نشنیدم اما باید تاکید کنم امروز مدیران ارشد ورزش به خاطر تخصص من نامم را در فهرست اعضای هیات مدیره قرار دادند. امروز خوشبختانه افرادی در هیات مدیره قرار دارند که تریلیاردها تومان می‌ارزند و از آنها بالاتر طرفداران هستند.

کار درست مسئولان ورزش
وی با بیان اینکه در دنیا به نیروی انسانی می‌بالند زیرا با پول نمی‌توان به نیروی انسانی رسید ولی با نیروی انسانی می‌توان به پول رسید، یادآور شد: به نظر من خوشبختانه پس از انتخاب‌هایی که در گذشته انجام شده بود، امروز مسئولان ورزش کار درست و بزرگی را انجام دادند و نفرات بسیار خوبی را در بخش‌های اقتصادی ورزشی دور هم جمع کردند که می‌توانند بسیاری از مشکلات موجود را برطرف کنند.

اجازه نمی‌دهیم حق پرسپولیس خورده شود
"برخی از قراردادهای مدیرعامل پیشین پرسپولیس 3 یا 5 ساله است، قراردادهایی که مانع از فعالیت‌های اقتصادی تیم جدید می‌شود شما با این موضوع چگونه کنار می‌آئید؟" کاظم‌پور در پاسخ به این پرسش تاکید کرد: مطمئن باشید در این خصوص بحث‌های حقوقی زیادی صورت گرفته و قطعا اجازه نمی‌دهیم حق پرسپولیس خورده شود.

قرارداد‌های ترکمانچایی را تغییر داده یا فسخ می‌کنیم
وی در این خصوص اضافه کرد: ما به سادگی زیر بار ظلم نمی‌رویم و جلوی آن مي ایستیم. هر جایی احساس کنیم قراردادی منعقد شده که مانند قرارداد ترکمانچای است، از طریق مراجع قانونی تلاش می‌کنیم و تغییراتی را در آن ایجاد کرده که به سود باشگاه پرسپولیس باشد یا آن را فسخ کنیم. مگر در قانون تجارت داریم تعهدی مادام العمر ایجاد شود که یک طرف سودی از آن نبرد. مطمئنا باید در پروژه‌های اقتصادی دو طرف سود کنند؛ یک طرف مشکل مالی داشته باشد و طرف دیگر سود مالی.

طرح‌های اقتصادی را نباید بدون بررسی اجرایی کرد
عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس ادامه داد: بنده مرد روزهای سخت هستم و مطمئنم می‌توان برخی از پروژه‌های اقتصادی را به شکلی تغییر داد که به سود باشگاه باشد. ضمن اینکه تاکید می‌کنم طرح‌های اقتصادی را نباید بدون بررسی اجرایی کرد. باید طرح به کمیسیون ذیربط رفته و پس از بحث و بررسی روی آن به هیات مدیره داده شود. پس از آن اعضای هیات مدیره باید تمام جوانب آن را بررسی و در نهایت در صورت تایید آن را امضا کنند. شاید بگویید این پروژه‌ها زمانبر است اما می‌توان در زمان‌های کوتاه، کاری فشرده و اصولی آنها را انجام داد.

نگاه ما در همه کارها شایسته سالاری است
وی در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه موفقیت تیم باعث ایجاد شادی در جامعه و انرژی مضاعف بین افراد می‌شود، یادآور شد: نگاه ما در همه کارها شایسته سالاری است و اینکه با برنامه‌ریزی و بحث‌های تخصصی کارها را پیش ببریم.

نیاز به حمایت هواداران داریم
کاظم‌پور در پایان گفت: قطعا در این راه نیاز به حمایت هواداران عزيز و محترم نیز داریم و مطمئنا وقتی آنها می‌بینند کارها به صورت اصولی پیش می‌رود و اعضای هیات مدیره قصد دارند با اقداماتی منطقی مقابل برخی مشکلات ایستادگی کنند و در نهایت کاری کنند پرسپولیس از نظر اقتصادی و ورزشی در یک پروسه زمانی مشخص به سطح اول ایران برسد، مطمئنا از ما حمایت خواهند کرد.

برچسب ها: ساختمان ، پرسپولیس ، اعضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار