حمایت تنها 2 % آلمانی ها ازگزينه نظامی عليه روسيه

تنها دو درصد از مردم آلمان استفاده از گزینه نظامی را در واکنش به موضع روسیه در خصوص بحران اوکراین مناسب می دانند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازکانال دوم تلویزیون دولتی آلمان، "سِت.دِ.اف"؛ با بیان آنکه نظرسنجی ها از آن امر حکایت دارند که اکثریت مردم آلمان از جنگ افروزی در اروپا نگرانند، گزارش داد: متاسفانه شرکت مفتخرانه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مراسم رژه نظامی دیروز در شبه جزیره کریمه این تصویر ذهنی را تقویت کرد.
در نظرسنجی که کانال سِت.دِ.اف آلمان در این زمینه از مخاطبان خود انجام داده است، مشخص شد هفتاد و یک درصد از سئوال شوندگان از تبدیل شدن بحران اوکراین به وقوع جنگ در اروپا بشدت ابراز نگرانی کرده اند. بیست درصد نیز اعلام کرده اند بحران اوکراین چندان برایشان نگران کننده نیست و تنها پنج درصد هم گفته اند از مناقشه اوکراین هیچ نگران نیستند. این نتایج نشان می دهد که مردم روز به روز به ناتوانی غربی ها در سیاست حل و فصل بحران اوکراین بیشتر پی می برند. در این ارتباط یک و نیم درصد نیز معتقدند غرب نتوانسته است از هیچ ابراز موثری علیه پوتین استفاده کند. در سئوالی دیگر از مخاطبان این شبکه تلویزیونی در آلمان مطرح شد که چنانچه روسیه، مناطقی دیگر از خاک اوکراین را به خود ملحق کند، اتحادیه اروپا باید چه واکنشی از خود نشان دهد که سی و نه درصد در پاسخ به این سئوال از گزینه مذاکره حمایت کردند. این در حالی است که سی و سه درصد نیز خواستار تشدید تحریمها علیه روسیه شده اند و تنها دو درصد، گزینه نظامی علیه روسیه را بعنوان واکنش اتحادیه اروپا مناسب تشخیص داده اند. البته بیست و دو درصد از پرسش شوندگان نیز معتقدند اتحادیه اروپا باید خود را حسابی از مناقشه اوکراین کنار بکشد.
مجری برنامه «سیاست سنج» کانال «سِت.دِ.اف» آلمان با اشاره به همه پرسی فردا در مورد استقلال استانهای شرقی اوکراین از دولت مرکزی و واکنش مردم آلمان به این مساله خاطر نشان کرد: شهروندان آلمانی آشکارا مخالفت خود را با تقسیم و تجزیه اوکراین اعلام و تصریح کرده اند: این الحاق دوباره هر چند با هزینه اندک اما به راه حل مسالمت آمیز خروج از بحران اوکراین لطمه وارد می کند. بر این اساس پنجاه و دو درصد از آلمانی ها از جدا شدن اوکراین به دو قسمت غرب گرا و روس گرا ابراز مخالفت کرده و تنها هیجده درصد موافقت خود را با این شرایط اعلام کرده اند. این در حالی است که بیست درصد نیز اعلام بی تفاوتی کرده و گفته اند برایشان فرقی نمی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار