برای نظارت بر روند همه‌پرسی؛

روسيه قصد اعزام ناظر به دونتسک را ندارد

مقامات روسیه از تصمیم خود برای اعزام گروه ناظران برای نظارت بر همه پرسی شهر دونتسک واقع در شرق اوکراین صرف نظر کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  خبرگزاری ایتارتاس، یکی از مقامات روسیه روز یکشنبه اعلام کرد مقامات این کشور وادار شدند از تصمیم خود برای اعزام گروه ناظران برای نظارت بر همه پرسی شهر دونتسک واقع در شرق اوکراین صرف نظر کنند. 

"گئورگی فیودورو"ف گفت: " ماموریت گروه ناظر ما پیش از آنکه آغاز شود، پایان یافت. پس از دریافت اطلاعات مبنی بر احتمال بازداشت گروه ناظران روس در یک مرکز ایست بازرسی واقع در مرز، مجبور شدیم از اعزام این گروه به دونتسک صرف نظر کنیم." 

فیودوروف با بیان اینکه مشاوران وی در منطقه دونتسک هستند، گفت: « نظارت بر همه پرسی دونتسک از راه دور انجام خواهد شد.» 

حامیان فدرال سازی در شهرهای دونتسک و لوگانسک در شرق اوکراین امروز برای استقلال و جدایی از خاک اوکراین همه پرسی برگزار می کنند. 

همه پرسی در جمهوری خودخوانده خلق دونتسک و جمهوری خودخوانده خلق لوگانسک در شرایطی برگزار خواهد شد که عملیات ویژه مقامات اوکراین در شرق این کشور که ظاهراً برای سرکوب فعالان حامی فدرال سازی طراحی و اجرا شده است، ادامه دارد. 

در پی جدایی منطقه کریمه از خاک اوکراین، اعتراضات گسترده ای علیه مقامات جدید اوکراین در مناطق جنوب شرقی این کشور که ساکنان آن روس زبان هستند بروز کرده است. معترضان در جنوب شرقی اوکراین که خواستار اختیارات بیشتر برای اداره مناطق خود هستند، کنترل برخی از ساختمان‌های دولتی را به دست گرفته اند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار