رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران:

شورا و شهرداری درخصوص ساماندهی منظر شهری تعامل دارند/اقدامات مثبتی در معاونت شهرسازی شهرداری صورت گرفته است

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: تعامل مطلوب بین شورای شهر و شهرداری تهران برای ساماندهی منظر شهری شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمد سالاری  گفت: لغو 1156 بخشنامه ای که غالبا مغایر با طرح تفصیلی بود از جمله اقدامات مثبت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران است.

وی افزود: با توجه به اینکه همه الگوها و طرح‌هایی که در تهران اجرایی می شود به سایر شهرها نیز منتقل خواهد شد، امیدواریم بتوانیم از این فرصت تاریخی به خوبی استفاده کنیم.

سالاری شکل گیری کمیته ای در حوزه شهرسازی به ریاست شهردار تهران را نشان دهنده اهتمام شهردار برای ساماندهی وضعیت شهری دانست و اظهار کرد: رویکرد شورای چهارم شهر تهران ، رویکردی کارشناسی است و به رغم اینکه هم اکنون این شورا شورایی ترکیبی و از دوجناح سیاسی است با این حال در خصوص مشکلات و چالش های شهری با کسی تعارف ندارد و ما معتقدیم که باید اعتماد شهروندان را جلب کنیم.

وی تصریح کرد: کمیسیون شهرسازی و معماری بطور حتم باید تقویت شود، ضمن اینکه تهران باید در این حوزه برای سایر کلانشهرها نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

سالاری خاطرنشان کرد: توانسته‌ایم از فضای ایجاد شده و حمایت مقام معظم رهبری بهره ‌برده و در تدوین برنامه 5 ساله دوم شهرداری احکام حوزه شهرسازی که در گذشته مغفول مانده بود را لحاظ کنیم  به طوری که توانستیم با حمایت اعضای شورا بودجه این حوزه را چندین برابر افزایش دهیم.

وی افزود: میادین، چهارراه ها و معابر شهری از عناصر اصلی یک شهر هستند و اگر قرار باشد معماری ایرانی-اسلامی در شهر شکل بگیرد باید این عناصر دیده شوند. شهرداری نیز در گام اول ساماندهی مبادی ورودی و میادین را دردستور کار دارد.

سالاری با تاکید بر اینکه صیانت از باغات نیز در دستور کار ماست، گفت: لغو برخی از مجوزات در این زمینه موجب بازگشت اعتماد به شهروندان شده و به عبارتی نظام نظارت اجتماعی شکل گرفته به طوری که هم اکنون اگر شهروندی شاهد قطع درخت باشد بلافاصله به مراجع مربوطه نامه زده و پیگیر می شود.


انتهای‌پیام/

برچسب ها: شورا ، معماری ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار