مهر تقدیر پای مجموعه تلویزیونی "خط" نقش بست

مراسم تقدیر از عوامل و بازیگران مجموعه تلویزیونی "خط" عصر جمعه 19 اردیبهشت ماه در تالار آبگینه برگزار شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سریال "خط" نویسنده و کارگردان، تهیه کننده، بازیگران و سایر عوامل این مجموعه تلویزیونی عصر جمعه در مراسمی که با مشارکت معاون فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شده بود، مورد تقدیر قرار گرفتند.

در این مراسم احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حبیب کاشانی عضور این شورا، محمدهادی ایازی معاون سابق فرهنگی هنری شهرداری تهران، فضل الله شریعت پناهی مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما و برخی دیگر از مسئولان و مدیران فرهنگی شهرداری حضور داشتند.

محمود پاک نیت، مهوش صبرکن، سیاوش طهمورث، کامران تفتی، آشا محرابی، لیلا برخورداری، محمدرضا عیوضی، ایمان صفا، مهری آل آقا، محسن افشانی، شقایق فراهانی، سارا منجزی، مهرداد چایانی، داوود مقدادی، کامران مقدادی، حسین افشار، مبین رستگار و... از بازیگران حاضر در مراسم بودند و عوامل پشت صحنه کار نیز در سالن حضور داشتند.

عباس رنجبر نویسنده و کارگردان این اثر تلویزیونی در ابتدا به دعوت مجری مراسم علیرضا غفاری نکاتی را درباره مفاهیم برخواسته از سریال خط بیان کرده و اشاره داشت: سفره در فرهنگ ما ایرانیان ارزش و حرمت زیادی دارد. این روزها دیگر می توانیم بگوییم رسانه سر سفره ایرانیان حضور دارد و میهمان خانه هایشان شده است. بنابراین این نشان از وظیفه خطیر رسانه دارد که چگونه به نحواحسن از هنر بهره بگیرد. خداوند هم در قرآن کریم گفته هایش را در قالب قصه به انسان ها عرضه داشته است. بارها و بارها بنده های خود را به اندیشیدن واداشته یا دعوت کرده است.

وی در همین رابطه ادامه داد: ما باید مفهوم اسوه را درک کنیم و بدانیم که ماموریت آن چیست؟ برای در خط ماندن نیاز به شاقول و خط کش است و آن خط کش می شود اسوه. کسی مانند حاج رئوف سریال خط که سیاوش را به راه راست می کشد.

ادامه مراسم با دعوت از مسجد جامعی و کاشانی برای اهدای لوح تقدیر و هدیه برخی از بازیگران همراه شد.

رئیس شورای شهر دو ساحت فردی و جمعی برای هر انسانی قائل شده و گفت: آنچه در بخش مدیریتی مورد توجه است، ساحت جمعی انسان است. در دنیای امروز فضای مجازی شیوه زندگی انسان ها را اتمیزه کرده است و نوعی حالت تنهای در میان جمع میان آدم ها اشاعه یافته. در حالی که اگر پیوستگی نباشد انسان ها هم رو به نابودی می روند. ما هم برای احیای این مفاهیم تلاش می کنیم.

در ادامه هریک از بازیگران به روی سن آمده و مختصری درباره نقش خود، علت حضورشان در سریال خط و دیدگاهشان نسبت به قصه توضیح دادند. کامران تفتی بازیگر نقش سیاوش نیز ضمن توضیحات خود درباره سریال از مسئولان فرهنگی و هنری حاضر در سالن خواست تا نسبت به ساخت سری دوم این مجموعه اقدام کنند و خطاب به عباس رنجبر کارگردان اثر بیان کرد: من قول ساخت سری دوم سریال را گرفتم. پیگیری هایش می ماند با شما...

وی افزود: قول می دهیم که در سری دوم چه از لحاظ تصویری و چه از لحاظ محتوایی بی نقص تر و بهتر عمل کنیم. این سریال به من اخلاق مداری، اعتماد به موی سپید بزرگترها و تلمذ کردن آموخت. خط را باید کار دل دانست.

همچنین هریک از آن ها با انتخاب شماره از میان تعداد مشارکت کنندگان در مسابقه پیامکی سریال خط برگزیدگان برترین تعبیرهای تک خطی از این مجموعه را انتخاب کردند.

حبیب کاشانی عضو شورای شهر نیز سخنران پایانی مراسم بود که نظر خود را نسبت به مفاهیم سریال خط این طور بیان کرد: نجات یک آدم می تواند نجات یک جامعه باشد. اگر حتی یک نفر از میان جمعیتی که به تماشای سریال خط نشستند تحت تاثیر منش و رفتار حاج رئوف قرار گرفته باشد، حتی یک نفر مانند سیاوش به مسیر درست گام بگذارد و یک نفر مانند پریسا سالار قصه از اشتباه خود پشیمان شود، این سریال تاثیر خود را داشته است. همچنین امنیت امروز ما در جامعه مرهون خون شهیدان است و باید آن را ارج نهیم.

مجموعه تلویزیونی خط کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیماست که پخش آن به تازگی از این شبکه به پایان رسید.

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار