تلاش نیجریه و آمریکا برای وارد کردن نام بوکوحرام در فهرست سازمانهای تروریستی

دیپلماتهای نیجریه‌ای از تلاش نیجریه و آمریکا برای صدور قطعنامه از سوی سازمان ملل مبنی بر قرار دادن گروه بوکوحرام در ضمن گروه‌های تروریستی خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع"،  گزارشها حاکی از آن است که نیجریه و آمریکا در تلاش هستند تا طی قطعنامه‌ای گروه بوکوحرام را در ضمن فهرست سازمانهای تروریستی قرار دهند.

دیپلماتهای وزارت خارجه نیجریه‌، در گفتگوهای مطبوعاتی خود که امروز یکشنبه منتشر شده است گفته‌اند: دوکشور توافق کرده‌اند تا سازمان ملل در سریعترین زمان ممکن گروه بوکوحرام را که اخیرا اقدام به ربودن صدها دختر از مدرسه‌ای در شمال شرق کشور کرده و صدها تن را نیز در انفجارهای مختلف کشته و مجروح ساخته، در فهرست سازمان‌‌های تروریستی قرار دهد.

این دیپلمات‌ها همچنین اعلام کرده‌اند که 15 کشور از اعضای شورای امنیت روز جمعه در خلال نشست خود بر ضرورت صدور قطعنامه‌ای مبنی بر قرار دادن این گروه در ضمن سازمانهای تروریستی تأکید کردند. این دیپلماتها اعلام کرده‌اند که این قطعنامه شامل بلوکه کردن دارایی‌های این گروه و ممنوعیت سفر و همچنین ممنوعیت انتقال سلاح به این افراد می‌گردد.

شایان ذکر است که ایالات متحده سال گذشته اعلام کرد که گروه "بوکوحرام" و گروه نیجریه‌ای "انصار" را در لیست سازمانهای تروریستی قرار داده است .
کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که این دو گروه مسئول کشته و مجروح شدن هزاران تن در شمال شرق و مرکز نیجریه در خلال سالهای گذشته می‌باشند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار