با حضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر ورزش و جوانان صورت گرفت

امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان

اجرای تفاهم‌نامه‌های مبتنی بر توسعه همکاری‌های بین سازمان‌ها و ارگان‌های متولی امور نوجوانان و جوانان می‌تواند ضامن رشد و پیشرفت این قشر سرنوشت‌ساز باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نسل جوان و مسایل مرتبط با آن از مهمترین اصول مورد توجه دولت تدبیر و امید است.

تدبیر، مبادله و اجرای تفاهم‌نامه‌های مبتنی بر توسعه همکاری‌های بین سازمان‌ها و ارگان‌های متولی،‌ امور نوجوانان و جوانان می‌تواند ضمن یکپارچه‌سازی و صرفه‌جویی در منابع انسانی، کالبدی و مالی و اجتناب از پراکندگی و موازی‌کاری ضامن رشد و پیشرفت این قشر سرنوشت‌ساز باشد.

بدین منظور در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های مندرج در سند چشم‌انداز 1404‌، سیاست‌های کلی ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری و مندرجات برنامه پنجم توسعه این تفاهم نامه میان دو وزارت آموزش و پرورش و ورزش و جوانان به منظور ایجاد زمینه هماهنگی و همکاری در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های دوجانبه ورزش و امور جوانان از طریق توسعه اقدامات تعاملی و زمینه‌سازی برای استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود و در نهایت پرورش جوانانی آرمانگرا، سالم، دیندار و با همت امضا شد.

ترویج فرهنگ دینی، اخلاقی و ورزشی با پیروی از زندگی ائمه معصومین در میان نسل جوان همچنین استفاده بهینه از منابع و امکانات دو وزارتخانه در زمینه‌های مختلف جهت توسعه امور ورزش جوانان از برخی از اهداف این تفاهم‌نامه است.

تبیین وظایف و همکاری متقابل دو وزارتخانه در 5 محور و 27 ماده می‌باشد همچنین محورهای همکاری متقابل در حوزه تربیت بدنی و ورزش شامل استعدادیابی ورزشی، مسابقات و فعالیت‌های ورزشی،‌ نیروی انسانی،‌ امکانات ورزشی و آموزش و پژوهش است.

از جمله تعهدات این دو وزارتخانه در حوزه جوانان نیز می‌توان به تهیه حداقل 5بسته فرهنگی شامل پوستر، کتاب و ... با موضوعات حجاب و عفاف، خانواده و ... همچنین تشکیل کمیته‌ای از نمایندگان حوزه‌های حقوقی به منظور بررسی شیوه‌های حل و فصل مسائل و مشکلات حقوقی دانش‌آموزان و جوانان نام برد.

گفتنی است؛ این تفاهم نامه شامل2 محور، 5 بخش و 27 ماده در 3 نسخه با اعتبار یکسان تنظیم شد و از تاریخ امضا برای مدت 2سال قابل اجرا است که در صورت نیاز با  توافق طرفین تمدید می‌شود.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار