ايام اعتكاف در سيماي جمهوري اسلامي

برنامه شبكه هاي مختلف سيما براي انعكاس مراسم اعتكاف در ايام البيض اعلام شد .

 به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه  يك سيما در ايام اعتكاف با چهار برنامه «حريم كبريا»، «سلوك منتظران»، «پدران آسماني» و «اعتكاف» به پيشواز اين روزهاي روحاني مي‌رود.

«سلوك منتظران» مستندي تركيبي با موضوع اعتكاف است كه روزهاي يكشنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت  19:40 و در روز پنجشنبه ساعت 18:10 روي آنتن مي‌رود . همچنين «حريم كبريا» مستندي تركيبي با موضوع دهه تكريم مساجد است. در مستند اعتكاف نيز برنامه ساز تلاش كرده است تا با بررسي مساله اعتكاف جوانان را به اين سنت حسنه دعوت نمايد. گفتني است با محوريت خانواده شهدا مستند گزارشي «پدران آسماني» نيز روي آنتن مي‌رود.

سه برنامه «كوي محبت»، «پابوس» و آيينه خانه «نيز در شبكه دو سيما همزمان با ايام البيض پخش مي‌شود.

كوي محبت برنامه‌اي تركيبي است كه از 22 ارديبهشت ماه به مدت سه روز در ساعت 19:30 روي آنتن مي‌رود. همچنين دو قسمت از برنامه تركيبي پابوس با نگاهي به اين سنت اسلامي از شبكه دو پخش مي‌شود. يادآور مي‌شود محورگفت‌و‌گوي دو برنامه آيينه خانه نيز مساله اعتكاف خواهد بود و در آن كار‌شناس به تحليل و بررسي مسايل و دلايل اين سنت در فقه اسلامي اشاره خواهد داشت.

شبكه سه سيما با ماموريت نگاه به جوانان براي ايام اعتكاف چهار برنامه را تدارك ديده است مستند» نبرد سه روزه «تلاش مي‌كند تا تصويري از جنگ ميان خوبي و بدي را به نمايش گذارد. اين برنامه سه شنبه 7 بامداد پخش مي‌شود.» پنجره‌اي به بيكرانه‌هاي »8  برنامه 20 دقيقه‌اي است كه شنبه تا جمعه ساعت 10 صبح روي آنتن مي‌رود. علاوه بر ميان برنامه‌هاي 10 دقيقه‌اي با موضوع اعتكاف پخش سخنراني حجج اسلام پناهيان و عالي در دستور كار شبكه سه سيما قرار گرفته است.

بينندگان شبكه تهران نيز همزمان با مراسم اعتكاف بيننده برنامه» خلوت دل «(سه شنبه ساعت 18:15 »و دست نياز «(سه شنبه تا پنج شنبه ساعت 13:15 ) خواهند بود. همچنين دو مسابقه  «معتكف»، «آسمان‌هايي چه نزديك» به همين مناسبت از شبكه تهران پخش مي‌شود.

شبكه قرآن و معارف سيما به عنوان اصلي‌ترين متولي برنامه‌هاي مذهبي نيز از اول رجب 12 برنامه 10 دقيقه‌اي «آينه در آب» را تدارك ديده است. اين شبكه همچنين پخش سخنراني‌هاي مذهبي با موضوع اعتكاف و توليد ميان برنامه‌هايي با همين موضوع را درد دستور كار دارد. درج ويژه نامه‌اي در زمينه اعتكاف در پيام نماي شبكه از ديگر اقدامات شبكه قرآن و معارف سيما بوده است.

همزمان با ايام البيض برنامه‌هاي «مسير پرواز» و «روشنا» به ترتيب از شبكه چهار و جام جم پخش خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: سیما ، برنامه ، اعتکاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار