انتقاد نمايندگان سنا و کنگره آمريکا از سياست‌های اين کشور در قبال اوکراين

نمایندگان سنا و کنگره آمریکا از سیاست‌های وزارت امور خارجه این کشور در قبال تحولات اوکراین بشدت انتقاد کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ نمایندگان سنا و کنگره آمریکا از سیاست‌های وزارت امور خارجه این کشور در قبال تحولات اوکراین بشدت انتقاد کردند.

ویکتوریا نولند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که هفته جاری برای تشریح سیاست‌های این وزارتخانه درباره تحولات اوکراین به جلسات کمیته سیاست‌های خارجی کنگره و سنا رفته بود در هنگام تشریح سیاست‌های وزارتخانه متبوع خود درباره تحولات اوکراین با اعتراض شدید نمایندگان مواجه شد و نمایندگان هر دو حزب وی را هو کردند.

براساس این گزارش، ویکتوریا نولند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اوکراین برای تاریخ بیست و پنجم ماه می برنامه‌ریزی شده است و این موضوع مساله مهم و مثبتی در تحولات این کشور ارزیابی ارزیابی می‌شود.

 وی در عین حال گفت آمریکا با نگاه امنیت ملی به تحولات اوکراین نگاه می‌کند. اما دنا روباکر نماینده جمهوریخواه کالیفرنیا در کنگره سیاست‌ها و مواضع وزارت امور خارجه این کشور و دولت اوباما را درباره اوکراین به چالش کشید و گفت گفته می‌شود کسانی که آمریکا در اوکراین از آنها حمایت می‌کنند نئونازی هستند.

در حالی که سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تلاش می‌کرد تظاهرات در اوکراین را مسالمت آمیز و آرام و به دور از خشونت معرفی کند دنا روباکر گفت تصاویر زیادی از تظاهرات اوکراین منتشر شده که در آنها می‌بینیم معترضان با بمب‌های دست ساز و آتشی به نیروهای پلیس حمله می‌کنند. 

همچنین دیده شده معترضان نیروهای پلیس را با گلوله‌های واقعی هدف قرار می‌دهند. که این وضع نشاندهنده وضع بسیار خطرناک در خیابان‌های اوکراین است. وی گفت سئوالی که مطرح می‌شود این است که آیا نئونازی‌ها در تحولات و خشونت‌های اوکراین نقش دارند یا خیر؟

براساس این گزارش، تد پو نماینده جمهوریخواه تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا هم تحریم های اقتصادی این کشور را علیه روسیه به علت اختلاف درباره اوکراین بی تاثیر دانست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار