دور چهارم مذاکرات هسته‌ای وین

تیم مذاکره‌کننده ایرانی وارد وین شد/ظریف: نگارش متن روند پرتلاشی خواهد بود/ تاکید بر حفظ و حراست از حقوق مردم

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به همراه هیئت مذاکره کننده ایرانی وارد پایتخت اتریش شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به وین، وزیر امور خارجه کشورمان به همراه تیم مذاکره کننده ایران دقایقی پیش وارد وین شد.

 
قرار است نگارش متن توافق جامع هسته‌ای در این دور از مذاکرات آغاز شود.
 
گفتنی است، سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با 1+5 از برگزاری عمده مذاکرات بین اشتون و ظریف در دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 خبر داده است.
 
وی با بیان اینکه همه موضوعات مربوط به مذاکرات گام نهایی قبلا مورد بحث قرار گرفته است، گفت: تلاش می‌کنیم در مذاکراتی که از سه شنبه آغاز می‌شود، دیدگاه‌هایمان را به یکدیگر نزدیک کنیم و در مذاکرات دوجانبه‌ای که بین آقای ظریف و خانم اشتون برگزار می‌شود این دیدگاه‌ها به هم نزدیک‌تر و نهایتا روی کاغذ بیاید و مکتوب شود.
 
عراقچی گفت: در این دور، مذاکرات عمده بین خانم اشتون و آقای ظریف برگزار می‌شود و جلسات عمومی و دوجانبه‌ای که در حاشیه این مذاکرات صورت می‌گیرد برای کمک به این گفت‌وگوها است.
 
این عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با 1+5 همچنین گفت که نگارش متن توافق جامع در این دور از مذاکرات آغاز می‌شود و گفت‌وگو و بحث درباره مقدمات و کلیات و چارچوب آن به دلیل تنوع و کثرت موضوعات و پیچیدگی آنها به جلسات بیشتری نیاز دارد.
 
وی گفت: نگارش کامل این متن طی چند جلسه انجام خواهد شد.

ظریف: نگارش متن روند پرتلاشی خواهد بود/ تاکید بر حفظ و حراست از حقوق مردم

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با تاکید بر اینکه حفظ و حراست از حقوق مردم در مذاکرات هسته ای گفت: در این دور از مذاکرات با توجه به حجم کاری که باید انجام شود؛ نباید توقع داشت که به نتیجه مشخصی برای نهایی کردن متن برسیم.
به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به وین، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به وین در جمع خبرنگاران گفت: دور چهارم مذاکرات هسته ای در وین امشب با شام کاری با شام کاری و دیدار کاترین اشتون آغاز خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به آغاز تدوین توافقنامه در دور جدید مذاکرات گفت در این دور مذاکره، نگارش شروع می‌شود که روند بسیار پرتلاشی خواهد بود و اگر نکات مورد اختلافی هم باشد که حتما هم وجود دارد برای حل و فصل آن زمان نیاز است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با تاکید بر اینکه حفظ و حراست از حقوق مردم در مذاکرات هسته ای گفت: در این دور از مذاکرات با توجه به حجم کاری که باید انجام شود؛ نباید توقع داشت که به نتیجه مشخصی برای نهایی کردن متن برسیم.

وی با اشاره به این موضوع که برای انجام مذاکرات اصلی و تدوین متن مشترک توافق نهایی سه دوره مذاکره پیش بینی شده است، گفت: چندین دور مذاکره فشرده و سنگین پیش بینی شده که از این مرحله آغاز و 3 دور مذاکره بعدی نیز برای آینده پیش بینی شده است و برای دور آخر یک دوران طولانی را پیش‌بینی کرده‌ایم.

رئیس تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با تاکید بر این امر که هیچگونه پیش نویسی وجود ندارد گفت:  هر توافقی که وجود داشته باشد باید بر اساس آنچه که در برنامه اقدام مشترک عنوان شده حذف همه تحریم‌ها و لغو آنها باشد.

شام کاری ظریف و اشتون ساعت 22.30 به وقت تهران
شام کاری وزیر امور خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امشب ساعت 20.00 به وقت وین برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به وین، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به منظور آغاز چهارمین دور از مذاکرات هسته ای وین ساعت 22.30 به وقت تهران شام کاری در محل نمایندگی ایران در وین برگزار خواهند کرد.

ظریف در بدو ورود به وین در جمع خبرنگاران گفت:  در این دور مذاکره، نگارش شروع می‌شود که روند بسیار پرتلاشی خواهد بود و اگر نکات مورد اختلافی هم باشد که حتما هم وجود دارد برای حل و فصل آن زمان نیاز است.

برچسب ها: وین ، مذاکرات ، هسته ، ظریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ارجمند
۰۵:۳۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
خداپشت وپناهتان باد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۰۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
انشالله این قضیه با موفقیت به پایان خواهد رسید .
Iran (Islamic Republic of)
واحد
۲۱:۴۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
انشاالله و با توکل به خدا و با روحیه ی دلسوزانه ای که در مسولین کشور عزیزمان، ایران، وجود دارد این دور از مذاکرات نیز با رسیدن به یک توافق نهایی به اتمام خواهد رسید. خدایا به امید تو...
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۲۳:۳۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
برادر واحد یاد نره که غربی ها گفتن 20سال طول میکشه برسیم به توافق نهایی و این یعنی 20سال ذلت...
Iran (Islamic Republic of)
amir
۱۹:۰۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
خدا ؛پشت و پناه تیم مذاکره کننده باشه خدا دکتر ظریف رو نگه داره
آخرین اخبار