کریستین لاگارد مدیرکل صندوق بین المللی پول سخنرانی خود را که قرار بود در یکی از دانشگاههای آمریکا انجام دهد تحت فشار دانشجویان دختری که از نقش این نهاد مالی در ترویج "امپریالیسم" و "سلطه" انتقاد کردند لغو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به گزارش خبرگزاری فرانسه، کریستین لاگارد مدیرکل صندوق بین المللی پول سخنرانی خود را که قرار بود در یکی از دانشگاههای آمریکا انجام دهد تحت فشار دانشجویان دختری که از نقش این نهاد مالی در ترویج "امپریالیسم" و "سلطه" انتقاد کردند لغو کرد. 

قرار بود لاگارد یکشنبه در مراسمی به مناسبت پایان سال تحصیلی در دانشگاه معتبر "اسمیت کالج" در ماساچوست در شمال شرقی آمریکا که به دختران اختصاص دارد سخنرانی کند اما این دانشجویان با حضور وی در این دانشگاه مخالفت کردند. 

دانشجویان این دانشگاه در یادداشتی الکترونیکی ، صندوق بین المللی پول را مسئول اصلی شکست سیاستهای توسعه طلبانه در کشورهای فقیر و تثبیت نظامی که زنان را در جهان سرکوب می کند توصیف کردند. 

در این یادداشت آمده است : با وجود اینکه برای لاگارد به عنوان یک رهبر زن در جهان احترام قائل هستیم اما نمی خواهیم از کسی حمایت کنیم که به صورت مستقیم در سازمانی که مبارزه با آن را به ما آموخته اند مشارکت دارد.

لاگارد برابر این اعتراضات ترجیح داد حضور خود را در این دانشگاه لغو کند. 
سخنگوی رسمی صندوق بین المللی پول در نامه ای الکترونیکی اعلام کرد : نمی خواستیم حضور صندوق پول را در موفقیتهای بزرگی که این دانشجویان فارغ التحصیل در این روز ویژه به دست آورده اند لغو کنیم.

کاتلین مک کارتنی رئیس این دانشگاه از تصمیم لغو حضور لاگارد ابراز تاسف کرد و افزود باید "آزادی اندیشه" و "تنوع آرا" را در این دانشگاه حفظ کند. 
کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه دوره جرج بوش پسر رئیس جمهور سابق آمریکا نیز با موضعی مشابه در دانشگاه راتگرز در نیوجرسی در شمال شرقی آمریکا مواجه شده بود و دانشجویان این دانشگاه به علت نقش رایس در کشتار در عراق با آمدن وی به این دانشگاه مخالفت کردند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار