مدیرعامل بورس انرژی ایران از معامله 12 هزار بشکه نفت خام تاکنون در این بورس خبر داد و گفت: برای جذابیت بیشتر با وزارت نفت درباره کاهش قیمت رایزنی می‌کنيم و معاملات برق نیز با توافق وزارت نیرو افزایش خواهد یافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ سيد علي حسيني گفت: پالايشگاه‌ها، نفت خام را خريداري مي کند که براي جذابيت بيشتر در آينده قيمت‌ها کمي تعديل شود چون قيمت‌ها تا حدي بالاست.

مدير عامل بورس انرژي ايران با اشاره به معاملات برق تأکيد کرد: البته معاملات در سطح خوبي است و با توافق وزارت نيرو، حجم معاملات و ارزش آن بيشتر خواهد شد.

وي افزود: معاملات در بازار ميعانات گازي نيز بسيار خوب است و در آينده عرضه ميعانات گازي به صورت نامحدود از طريق بندرعباس فراهم خواهد شد.

حسيني گفت: فازهاي پارس جنوبي در اين منطقه قرار دارد و  رايزني هستيم تا در بندرعباس سايت بارگيري جداگانه‌اي ايجاد و به صورت نامحدود ، ميعانات گازي به خريداران تحويل شود.

بر اساس گزارش سنا، مدير عامل بورس انرژي ايران همچنين با اعلام اينکه نخستين متانول صادراتي در بورس انرژي ايران معامله شده است، گفت: محموله 10 هزار تني متانول در رينگ صادراتي به صورت رقابتي عرضه شد و خريدار چيني هم خريداري کرد.

حسيني گفت: متانول نيز بازار خوبي دارد و اميدواريم توسعه يابد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، انرژی ، ایران ، وزارت ، نفت ، معاملات ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار