"مالیک بند جلول" کارگردان برنده‌ اسکار درگذشت

"مالیک بند جلول"، کارگردان فیلم مستند "در جستجوی شوگرمن" دیروز درگذشت.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از ورایتی، "مالیک بند جلول" کارگردان فیلم  مستند "درجستجو شوگرمن" که سال 2013 برنده جایزه بهترین مستند از آکادمی اسکار شد، در سن سی‌و شش سالگی درگذشت.

مامور پلیس به خبرنگار گفت: که "بند جلول" در آخرین ساعت‌های روز سه‌شنبه در شهر استکلهم در گذشته، اما دلیل مرگ وی هنوز مشخص نیست.

فیلم "در جستجوی شوگرمن" درباره زندگی و حرفه ی خواننده آمریکایی "سیستو رودریگرز" است که برنده جایزه بهترین مستند از آکادمی اسکار، بفتا، ZDA، PGA و DGA شد.

"بند جلول" زاده سوئد از کودکی در برنامه‌های تلویزیونی ظاهر شد او در رشته‌ روزنامه نگاری تحصیل کرد. وی مستندهایی درباره موسیقی برای تلویزیون سوئد ساخت و قبل از سفرش به آفریقا و آمریکای جنوبی در حرفه‌ گزارشگری تلویزیون مشغول به کار بود.

"بند جلول" قسمت‌هایی از فیلم "در جستجوی شوگرمن" را با دوربین تلفن همراهش انجام داده و فیلم قبل از اینکه تمام شود به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره ساندنس انتخاب شد.

وی سال 2012 در مصاحبه‌ای گفته بود: به آفریقا و آمریکای جنوبی سفر کردم و ماجراجویی کردم شش ماجرا و داستان متفاوت برایم پیش آمد و فیلم "در جستجوی شوگرمن" یکی از این شش داستان است فکر می‌کنم بهترین داستانی است که تا به حال شنیده‌ام.

انتهای پیام/

برچسب ها: مالیگ ، درگذشت ، سه شنبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار