رئیس سازمان پژوهش‌های صنعتی و علمی :

برگزاری کمیسیون متمرکز در بحث فناوری برای اولین بار در ایران

کمیسیونی متمرکز در بحث فناوری در منطقهٔ جنوب که حدود ۳۵ تا ۴۰ کشور در آن عضو هستند، برای اولین بار در ایران تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، احمد اکبری، رئیس سازمان پژوش‌های صنعتی و علمی ایران گفت: مرکز حلال برای نخستین بار در کشور به مدت یک سال است راه اندازی شده است. 

وی افزود: مرکز منطقه‌ای حلال سال گذشته توانست در مصوبهٔ کمیسیون داخلی هیات امنا مجوز خود را جهت راه اندازی اخذ کند. 

وی اظهار داشت: برند حلال به نوعی تشخیص حلال بودن یک محصول است که نیازمند تکنولوژی و آزمایشگاه‌های پیشرفته‌ای است. 

وی در خصوص این برند افزود: اگر یک محصول بتواند پروسهٔ استاندارد سازی را طی کند و برند حلال بودن بر روی آن خورده باشد، خیال مردم جهت استفاده از این محصولات آسوده می‌گردد. 

وی گفت: برند حلال بودن در دستور کار کشورهای غیر اسلامی نیز قرار دارد ولی در ایران برای اولین بار صورت گرفته است. 

برگزاری کمیسیون متمرکز در بحث فناوری برای اولین بار در ایران

وی در ادامه افزود: کمیسیونی متمرکز در بحث فناوری در منطقهٔ جنوب که حدود ۳۵ تا ۴۰ کشور در آن عضو هستند، برای اولین بار در ایران تشکیل می‌شود. 

اکبری افزود: این کمیسیون به نام کامست در تاریخ ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت ماه در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران واقع در شهریار برگزار خواهد شد. 

وی همچنین عنوان کرد: کامست برای اولین بار در طی دههٔ گذشته میزبانی را به عهده دارد که کشورهای متفاوتی عضو کامست که دبیرخانهٔ آن در ازبکستان است، شرکت می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: در این کمیسیون کشورهای جنوب گرد هم می‌آیند تا توانمندی ‌ها و دست آورد‌های خود را ارزیابی و به اشتراک بگذارند. 

گفتنی است، در این همایش معروف‌ترین و سر‌شناس‌ترین دانشمندان دنیا حضور دارند تا به تولید دانش فنی برسند و هدف از این گردهمایی هم افزایی توانمندی‌ها توسط کشورهای حاضر در کمیسیون هستند. 

دست یابی به دانش فنی مالچ‌های زیستی در کشور
اکبری در ادامه افزود: تصویب طرح مالچ‌های زیستی برای مبارزه با ریز گرد‌ها در سال ۱۳۹۱ که منجر به انجام پروژه‌ در سطح پایلوت در بیست هکتار گردیده است، برای مبارزه با ریز گرد‌ها بوده است. 

وی همچنین افزود: به دانش فنی این طرح دست پیدا کردیم و در حال حاضر پروژه به مرحله نهایی رسیده است. 

وی در خصوص مالچ‌های زیستی افزود: مالچ‌های زیستی تولید سوخت زیستی که با محیط زیست سازگاری دارد به مرحلهٔ پایلوت رسیده است. 

گفتنی است دستیابی به این دانش انقلابی در این راستا است که از سوخت فسیلی فاصله بگیریم. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار