ندیمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه:

"صنایع نساجی" می‌تواند مرهمی بر مشکلات اقتصاد کشور باشد

نساجی می‌تواند در بهبود وضعیت اقتصادی کشور هم‌چون اشتغال، جلوگیری از خروج ارز و ارزآوری، تولید و سرمایه‌گذاری نقش مهمی را ایفا کند.

ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: از جمله مسائل اصلی بشر و اجتماع موضوع پوشاک و پوشش است. تنوع، کیفیت و قیمت از عوامل تعیین کننده این صنعت است.
 
وی در ادامه گفت: متأسفانه در نساجی کشور علی‌رغم سرمایه‌گذاری و گذشته خوبی که داشته است با بحران‌هایی از جمله واردات روبرو هستیم،تولیدات بیرونی از جمله چین و ترکیه و بسیاری از کشورها که به روی ما باز است، به صورت‌های اصلی و غیراصلی وارد کشور می‌شوند و این یک تهدیده است.
 
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ایران در سال‌های گذشته پیشرفت‌های خوبی در حوزه نساجی داشته است. همچنین جایگاه ویژه‌ای کسب کرده و در زمینه تولید الیاف مصنوعی پیشرفت‌های قابل توجهی به دست آورده‌ایم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا صنایع نساجی می‌تواند مرهمی بر مشکلات اقتصاد باشد، گفت: به هر حال نساجی یکی از پراشتغال‌ترین صنایع به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور است.
 
وی خاطر نشان کرد: رونق صنعت نساجی می‌تواند باعث رونق در  تولید، ایجاد سرمایه‌گذاری، جلوگیری از خروج ارز و حفظ اشتغال موجود شود.
انتهای پیام/

برچسب ها: نساجی ، اشتغال ، ارز ، تولید ، رونق ، بازار ، لباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار