اداره گمرکات کره جنوبی اعلام کرد

افزایش صادرات "نفت ایران" به کره جنوبی

اداره گمرکات کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد واردات نفت خام این کشور از ایران در ماه آوریل گذشته ۸.۹ درصد در مقایسه با آوریل سال ۲۰۱۳ افزایش داشته است .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، اداره گمرکات کره جنوبی در گزارشی تاکید کرد این کشور در آوریل گذشته  552884 تن  نفت خام ( معادل چهار میلیون و یکصد هزار بشکه )  از ایران وارد کرده است که در مقایسه با آوریل سال گذشته 8.9 درصد  افزایش  داشته است .

بر اساس گزارش اداره گمرکات کره جنوبی، این کشور به عنوان پنجمین کشور وارد کننده نفت خام در جهان در ماه آوریل گذشته در مجموع  9 میلیون و 500 هزار بشکه نفت خام وارد کرده است که در مقایسه با آوریل سال گذشته 200 هزار بشکه  بیشتر بوده است.

بر اساس توافق ژنو، کره جنوبی و دیگر مشتریان آسیایی ایران قرار است میزان واردات نفت خود از این کشور را در سطح پایان سال 2013 حفظ کنند.

دو شرکت اس‌کی انرژی و هیوندای اویل بانک از بین 4 شرکت پالایشگاهی کره جنوبی، مشتری نفت ایران هستند. واردات نفت کره جنوبی از ایران اغلب هر ماه نسبت به ماه قبلی، شاهد تغییرات قابل توجهی است، زیرا یکی از دو مشتری نفت ایران معمولاً هر دو ماه یک بار از ایران نفت وارد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار