مشهد/

ابلاغ آیین نامه تجاری سازی فناوری دانشگاه های کشور هفته آینده

معاون علمی فناوری رییس جمهور گفت : آیین نامه تجاری سازی فناوری دانشگاه های کشور هفته آینده ابلاغ می شود.

سورنا ستاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: بر اساس آئین نامه تجاری سازی فناوری دانشگاه های کشور به ازای فروش هر شرکت دانش بنیان، پنج درصد به توسعه زیرساخت های دانشگاه ها اختصاص می یابد.

معاون رییس جمهورگفت : لازمه اقتصاد دانش بنیان در کشور فرهنگ سازی است تا بستر تحقق آن در جامعه دانشگاهی و صنعتی فراهم شود.

ستاری با بیان اینکه فناوری به دو بخش تجاری سازی و غیرقابل تجاری سازی تقسیم می شود افزود: تجاری سازی فناوری ارتباط مستقیم با اقتصاد و هزینه مالی دارد که برای تامین هزینه ها باید از تسهیلات بانکی استفاده شود.

او با اشاره به اینکه روند تجاری سازی برای شرکتهای دانش بنیان تدوین شده است افزود:براساس این شیوه جدید براحتی می توان زمینه راه اندازی یک شرکت دانش بنیان را فراهم کرد.

معاون علمی فناوری رییس جمهور گفت : همچنین افزون بر این ، شرکت های دانش بنیان تجاری سازی شده از معافیت مالیاتی و گمرکی دولت برخوردار می شوند.

ستاری با اشاره به اینکه این نهاد صندوق نوآوری را بزودی تاسیس می کند افزود : اعضای این صندوق را استادان عضو هیات علمی دانشگاه ها تشکیل می دهند که به علوم مربوط به فناوری و اقتصاد آگاهی کامل داشته باشند.

او همچنین از راه اندازی شعبه های استانی بنیاد نخبگان در سراسر کشور خبر داد و گفت: هدف از راه اندازی این شعبات، بومی سازی بنیاد نخبگان و فعالیت نخبگان در استانهاست تا زمینه توسعه و پیشرفت علم در همه استانهای کشور به موازات پایتخت فراهم شود.

انتهای پیام//س

برچسب ها: فناوری ، دانشگاهها ، تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.